זה זמן רב שקיימת מלחמה בין שני ארגוני הכדורסל של אירופה, היול"ב ופיב"א. השניים רבים על הקבוצות הבכירות של הכדורסל האירופי, ונראה שבינתיים מי שעשויות להרוויח מהמלחמה בין השניים אלו קבוצות דרג הביניים של אירופה. 

לאחר שנים שביול"ב ארגנו את שני המפעלים האירופיים לקבוצות, מפעלי היורוליג והיורוקאפ, כעת חזרה פיב"א לזירה אותה נטשה מאז שנת 2000, והודיעה על הקמת מפעל מתחרה ביורוליג, מפעל שיקרא "ליגת האלופות" של הכדורסל האירופי. 

בעוד שהקבוצה הבכירה של הכדורסל הישראלי, מכבי ת"א, קיבלה חוזה מובטח למפעל היורוליג ל-10 השנים הקרובות, מי שעמדה בצומת דרכים היא לא אחרת מאשר האלופה הפועל ירושלים. בהנהלת האלופה חיכו לראות לאן ינשבו הרוחות כשמהטרה הייתה לקבל אפשרות להיכנס אל מפעל היורוליג הבכיר. 

משלא קיבלה את אופציית מפעל היורוליג, בהפועל היו שגרסו שבתגובה לנעילת המפעל הבכיר בפניהם, צריכים הם לחתום אצל פיב"א במפעל החדש שמקימים. היריבות החלשות שעשויות לקחת חלק במפעל החדש, ביחד עם הסיכון הכרוך בכך שיותר לא יהיה להם סיכוי לחזור למפעלים של היול"ב, בירושלים המשיכו להתמהמה. 

בינתיים הגיש לאלופה מירושלים ג'ורדי בורתומאו, מנכ"ל היול"ב, הצעה לחתום על חוזה מובטח לשלוש עונות ביורוקאפ, המפעל השני בחשיבותו בכדורסל האירופי.

אם אכן ירושלים תחתום על החוזה שהציע להם ברותמיאו היא תצטרף אל רג'יו אמיליה, ססארי, וטרנטו האיטלקיות שחתמו על חוזה שכזה.

ביול"ב לא מוכנים לוותר על ירושלים בקלות שכזו שכן זו מעמידה קריטריונים רבים המתאימים למפעלים האירופיים הבכירים, ביניהם בעלות חזקה, אולם חדיש מפואר, קהל גדול והישגים בליגה המקומית.