ריקה רזאל
ריקה רזאלצילום: Duet Photography

"יום אחד, הכל יפתח בך. יום אחד תתחילי לשיר. והקול הבוער, שנדחק והוקפא, יתנחם יתעורר ויפשיר".

במילים אלו פתחה ריקה רזאל (ון-לואן) את הופעת הבכורה שלה השבוע ב"נמל ירושלים", בה אירחה גם את שני אחיה, יונתן ואהרן רזאל. 

רזאל, שגדלה בבית מוזיקלי, שרה ומנגנת מגיל צעיר. בשנות השמונים, כשהיתה בתיכון, היתה רזאל חברה בלהקה המשפחתית "להקת רזאל" יחד עם שלושת אחיה. הלהקה הופיעה רבות, בין השאר בתכנית "סיבה למסיבה" של רבקה מיכאלי. כשהתפרקה הלהקה לאחר מספר שנים, הפסיקה גם רזאל להופיע.

החתונה בגיל צעיר, שמונת הילדים שנולדו עם השנים והקריירה שבנתה בתור מתווכת מצליחה בירושלים מנעו מרזאל לחזור ולהתעסק באהבתה הגדולה – המוזיקה. גם הסוגייה ההלכתית סביב שירת נשים היוותה חומה שהפרידה בין רזאל לחלומה הגדול.

לאורך השנים המשפחה התקרבה לדת, והיא נאלצה לעמוד מן הצד כאשר אחיה הופיעו באירועים משפחתיים, ולא יכלה להופיע איתם כבעבר. אך היא תמיד רצתה לחזור למוזיקה, ואף יותר מכל רצתה לחזור ולהופיע עם אחיה.

לאורך השנים כתבה והלחינה שירים, אך בשנה האחרונה היא שבה לעשייה המוזיקלית ביתר שאת. השבוע יצאה רזאל במופע בכורה, אליו הגיעו רק נשים בשל החלטתה לדבוק בהלכה על אף הקושי שבדבר.

בהופעתה ביצעה רזאל את שיריה שלה בפעם הראשונה מול קהל. בין הביצועים, היו השירים שלה שפורסמו באינטרנט במהלך השנים, וכמובן שירים חדשים פרי עטה.

לבקשת ריקה, השירים נועדו לשמיעת נשים בלבד.