המימון יבחן. אולם מועצת האו"ם לזכויות אדם. ארכיון
המימון יבחן. אולם מועצת האו"ם לזכויות אדם. ארכיוןצילום: Mike Segar, רויטרס

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, בירך הבוקר (חמישי) על הגינוי של מחלקת המדינה האמריקאית נגד ההחלטה של מועצת זכויות האדם של האו"ם נגד ישראל.

נזכיר כי המועצה החליטה לגבש "רשימה שחורה" של עסקים ישראליים ובינלאומיים שפועלים בהתנחלויות בגדה המערבית, במזרח ירושלים וברמת הגולן

לדברי לפיד, "טוב לראות כי הצביעות של מועצת זכויות האדם של האו"ם והחד צדדיות שלה כלפי ישראל לא נעדרת מעיניהם של ידידנו בעולם. החלטת הגינוי של מחלקת המדינה חשובה מאוד לישראל".

"ההחלטה האנטי ישראלית שקיבלה מועצת זכויות האדם של האו"ם על גיבוש 'רשימה שחורה' היא החלטה אנטישמית שמשרתת את תנועת ה -BDS אשר מאחוריה עומדים גורמי אסלאם קיצוניים. מועצת זכויות האדם של האו"ם איבדה מזמן את הלגיטימיות שלה כמגינת זכויות האדם והפכה למועצה לזכויות הטרוריסטים ואנחנו נמשיך להוביל מהלך מול ידידנו בעולם ובראשם ארה"ב בדרישה לבחון את המשך המימון למועצת זכויות האדם של האו"ם", הוסיף לפיד

גם שגריר ארה"ב במועצת זכויות האדם של האו"ם, איתו נפגש לפיד בז'נבה בשבוע שעבר, יצא נחרצות נגד ההחלטה ואמר כי החלטה על גיבוש 'רשימה שחורה' מדאיגה את ארה"ב וכי מדובר בצעד חסר תקדים שלא חל על שום מדינה אחרת בעולם כולל צפון קוריאה וכי עצם קבלת החלטה שכזו מדגישה הצביעות של מועצת זכויות האדם נגד ישראל .