נעם ארנון
נעם ארנוןיוני קמפינסקי

כמו פעמים רבות בעבר, וכמו מדי יום ביומו, ארגון שמאל קיצוני הצליח שוב לתעתע במדינת ישראל ולגרום לה לאובדן עשתונות.

הבהלה מהשמאל הקיצוני הובילה את הנהגת המדינה לסדרת שגיאות וטעויות חמורות ומבישות. אך הפזיזות בחריצת הדין, הובלת החייל באזיקים והפרחת שמועות על אישום ברצח (!) היו כניעה אחת יותר מדי לתכתיבי השמאל הקיצוני והובילו לתגובה הפוכה: עם ישראל הוכיח שסמי ההזיה של השמאל איבדו את קסמם, והתגייס בהמוניו לתמוך בחייל. השמאל נכשל הודות לרוחו הבריאה של עם ישראל.

תגובה מתבקשת הייתה: הנושא בחקירה, נמתין לתוצאותיה; גם אם חייל טעה, צה"ל יודע לחקור ולהפיק לקחים. תגובה כזו העולם היה מכבד, והמשבר היה נמנע.

דווקא בית המשפט הצבאי הכניס את הפרשה לפרופורציות: במקום תשעה ימי מעצר שהתביעה דרשה, בית המשפט הקציב שניים, וקבע שהראיות אינן חד משמעיות. ראוי שראשי המדינה יפיקו לקח יסודי ועמוק מפרשה זו.

ולקח נוסף שראוי שיפיקו: כבר שישה חודשים של טרור עממי בלתי פוסק הוכיחו שכל האמצעים שנוסו לבלימת גל הטרור נכשלו, ולמעשה מעודדים אותו. המחבלים יודעים שרובם לא יחזרו בחיים, ועובדה זו אינה מרתיעה אותם. אדרבה, הם הופכים לגיבורים, ומשפחותיהם זוכות להרבה כבוד וכסף. ברור שגם מאסר בכלא ישראלי אינו מרתיע, אלא מעניק יוקרה, כבוד, מעמד וכסף. גם להריסת בית אין הרבה משמעות, ובמקומו נבנה בית חדש ומפואר יותר.

ההרתעה היחידה היא ידיעה ודאית שכל פיגוע יביא לבניית עוד יישוב, להפקעת אדמה, להכרזה על אדמת מדינה ולבניין ממשי של בתים ליהודים. בשביל האסלאם, אדמה אסלאמית היא ערך עליון; הרבה יותר חשוב מחיים, חירות או כסף. ראשי המדינה – ראוי שתפיקו לקח ותנקטו צעד יעיל, הומאני ומוסרי זה לבלימת הטרור. הפתרון בידיכם!