אריאל חותם בספר המבקרים
אריאל חותם בספר המבקריםצילום: יח"צ

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, מי ששימש בזמן רצח רבין כמזכ"ל מועצת יש"ע, הגיע ביום שישי האחרון לביקור ראשון במרכז יצחק רבין, 20 שנה לאחר הרצח.

השר אריאל סייר במקום עם קבוצת חברים ביניהם הזמר יהורם גאון שגם לו היה זה ביקור ראשון במוזיאון.

הסיור ב"מוזיאון הישראלי" במרכז יצחק רבין ארך כשעה וחצי ועורר עניין רב בקרב המשתפים. בסיום הביקור ביקרה הקבוצה בהובלת השר אריאל גם בתערוכת '40 שנה למבצע אנטבה' המוצגת במוזיאון.

בסיום הסיור נפגש השר אריאל עם דליה רבין, בתו של יצחק רבין ז"ל העומדת בראש המרכז. בשיחה עמו אמרה רבין כי היא מצרה על כך שהציבור הדתי לאומי ובהם גם בתי הספר בחמ"ד נמנעים מלבקר במוזיאון ומקווה כי לאחר 20 שנה של נתק עם הציבור הדתי לאומי המציאות תשתנה ויפתח דף חדש.

השר אריאל אמר בסיום כי הוא נרגש מהביקור במרכז רבין הפועל לחזק את השיח בין ימין ושמאל במיוחד בימים בהם השיח הציבורי קשה במיוחד: "הכרתי את יצחק רבין כשר ביטחון וכראש ממשלה, היו ימים בהם הסכמנו וגם ימים של תהומות קשים, אבל חשוב להגיע לכאן למרכז רבין כדי להכיר ולדעת מה היה. בעיקר הצעירים והצעירות שבקושי יודעים וזוכרים. מותר גם להתווכח אבל מתוך כבוד הדדי ומתוך הערכה ולדעת שאנחנו נמשיך ביחד לבנות את מדינת ישראל ועם ישראל".

השר אריאל אף חתם בספר המבקרים של המוזיאון וכתב, "ראוי שכל אזרח ישראלי יגיע לפה ללמוד ללמד לשמור ולעשות דמוקרטיה בדרך השלום".