חוסל? בוכריס
חוסל? בוכריסצילום: פלאש 90

מזה שנים ארוכות, כל ניסיון להצביע על קשר בין השמאל הקיצוני לבין תנועת המגדר ועלילות של נשים נגד גברים נתקל ביחס מזלזל. אולם נראה כי שתי התפתחויות בשבועות האחרונים תומכות בחשד זה.

העתונאי והשדרן ג'קי לוי הקדיש את הטור האחרון שלו ב"ישראל היום" להתפתחות הדרמטית במסגרתה שונתה הנחיה 2.5 של הפרקליטות באופן שאמור לאפשר העמדה לדין של מי שמעלילות עלילות שווא, אם במהלך הליכי גירושין ואם במצבים אחרים.

לוי סיפר על מחקר שערך ד"ר יואב מזא"ה עבור "פורום קהלת", שמצא שמתוך כלל התלונות על אלימות ופגיעה מינית בילדים שהוגשו במהלך גירושים, בין 30 אחוזים ל-70 אחוזים מהמקרים התבררו כתלונות שווא.

"פורום קהלת" הוא "גוף בעל אג'נדה פוליטית ימנית", ציין לוי. "הם היחידים שביקשו לבדוק את האמת מאחורי תלונות השווא. אני אפילו לא שואל מה בכלל יכול להיות הקשר בין המחלוקת שמאל/ימין לבין עניין תלונות השווא. אבל יש לי ניחושים משלי והם נוגעים לכל עניין מיתוס הקורבנות."

עוד רמז לקשר אפשרי בין פוליטיקה של שמאל וימין לבין תלונות שווא סיפקה עו"ד מירית ענתבי, שהיתה מעורבת בהליך שינוי הנחיה 2.5. ענתבי הזכירה בסיפוק את הדיווח כי המתלוננת הראשית נגד תא"ל אופק בוכריס חזרה בה מהטענה כי הוא אנס אותה. ענתבי ייחסה את השינוי לעובדה שמעלילות לא צפויות עוד ליהנות מחסינות בפני העמדה לדין.

"אין ספק, שתיקון ההנחיה, פסיקת בית המשפט העליון התקדימית שחרצה דינם של רוקמי התכנית הזדונית של עלילת השווא והצעדים הנוספים הצפויים, מבשרים בהחלט שאנו בדרך הנכונה למיגורה של מגפת תלונות הכזב," כתבה. "אני קוראת לפרקליטות לעמוד במבחן יישום ההנחיה המתוקנת, ולהעמיד לדין את מתלוננת השווא. לא רחוק היום והכלי הרצחני הזה של תלונות שווא יעלם מן העולם!"

כקצין בכיר שצמח במחנה הכפות הסרוגות, בוכריס נחשב למי שמחנה השמאל הקיצוני ישמח לעכב את קידומו. באופן כללי, מרבית האישים שנתקלו בהאשמות ציבוריות ו/או פליליות לגבי התנהגות מינית לא ראויה באים ממחנה הימין, והיחיד כמעט ממחנה השמאל שספג מהלומה קשה בתחום זה הוא חיים רמון, שעמד לדין בשל נשיקה בשנת 2006.

רמון היה באותה עת שר המשפטים והיה מצוי בעימות חזיתי מול נשיאת בית המשפט העליון דאז, דורית בייניש.