מפגינים בדרישה לאפשר לאטינגר לצאת לברית. אמש
מפגינים בדרישה לאפשר לאטינגר לצאת לברית. אמשצילום: משפחת אטינגר

מוריה אטינגר, אשתו של העצור המנהלי מאיר אטינגר פנתה היום (ראשון) במכתב לרבנים הראשיים הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף.

במכתבה מבקשת אטינגר מהרבנים שיפעלו ויסייעו לכך שבעלה יהיה נוכח בברית של בנם הבכור, וזאת לאחר שבית המשפט המחוזי קבע כי אטינגר לא יוכל לצאת לברית המילה של בנו.

"ב"ה זכינו בעלי מאיר אטינגר ואני ונולד לנו בננו הבכור, אשר מחר יום שני יכנס אי"ה לבריתו של אברהם אבינו. בחודשיים הקרובים, על פי הנראה עתה, בעלי לא יגדל את בנו בביתנו אך גם לא על כך אני פונה אליכם." כתבה.

אטינגר קוראת לרבניים הראשיים לא לשבת מנגד ולפעול למען הוצאתו של בעלה להשתתפות בברית המילה. "בקשתי אחת היא – אבקש שלא תשבו מנגד, אלא תפעלו על מנת לאפשר לבעלי להיות נוכח בברית המילה של בננו! לא יתכן שבמדינת היהודים תימנע הזכות מאב למול את בנו!".

בתוך כך עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיש בשעות הצהריים ערר לבית המשפט העליון על ההחלטה שלא לאשר את יציאתו של אטינגר לברית המילה.

עו"ד סימה כוכב שייצגה בדיון הבוקר את אטינגר מטעם ארגון חוננו אמרה בתגובה להחלטת השופט לדחות את העתירה: "אנו מצרים על ההחלטה ומאוכזבים ממנה. התחושה היא מאוד קשה, שהגורמים האמונים על האישור ליציאה נהגו שלא בניקיון כפיים ויש פה רדיפה כלפי מאיר אטינגר. חשוב להדגיש שמדובר בעציר מנהלי ולא באסיר פלילי. אסירים פליליים מסוכנים יוצאים לחופשות ומאיר אטינגר נמצא מאחורי סורג ובריח בלי שהוגש נגדו כתב אישום, ורק על רקע עמדותיו האידיאולוגיות ולא על רקע מסוכנות ספציפית ולכן אין סיבה למנוע את יציאתו לברית המילה".

נזכיר כי אטינגר נעצר לפני למעלה מ-7 חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו ע"י שר הביטחון משה בוגי יעלון. תחילה הוצא כנגד אטינגר צו מעצר לתקופה של שישה חודשים, ולפני כחודש וחצי הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים.

בחודשים האחרונים שוהה אטינגר בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים ונאסר עליו לשוחח בטלפון למעט עם חלק מבני משפחתו הקרובים. לאחרונה שבת אטינגר רעב במשך 17 יום במחאה על תנאי מעצרו.