ריבלין ובירד
ריבלין ובירדצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיים היום (ראשון) פגישת עבודה עם ראש ממשלת ניו סאות' ויילס, שבאוסטרליה, מייק בירד, המבקר בישראל.

ריבלין ברך את ראש הממשלה בירד והביע את צערו כי נבצר ממנו לקיים את ביקורו באוסטרליה שתוכנן לחודש מרץ האחרון. "אני מאוכזב במיוחד בגלל שאני מודע לשיתוף הפעולה הפורה בין המדינות, שיתוף פעולה המבטא את הידידות הקרובה בין ישראל לאוסטרליה".

הנשיא ציין כי בישראל דאגה רבה לאור המתרחש במזרח התיכון והביע את הערכתו לעמידתה האיתנה של אוסטרליה נגד הקיצונים והפונדומנטליזם, "על אף המרחק הפיסי בין אזורנו לאזורכם, אתם מבינים היטב כי התפשטות השנאה וחוסר היציבות להם אנו עדים במזרח התיכון מסכנים את העולם כולו, ואני רוצה להודות לך ולמדינתך על עמידתכם האיתנה נגד תופעות אלו''.

ריבלין הדגיש כי ''בגבולה הצפוני של ישראל נלחמים זה בזה חמישה צבאות שונים, ואף אחד מהם איננו מידידותיה של ישראל. בעולם כולו מתרחשים מעשי רצח וטרור ועל כולנו להתאחד נגד האיומים האלה".

הנשיא הביע את הערכתו על שיתוף הפעולה המתחזק בין המדינות בתחום הכלכלה וציין את חשיבות השותפויות ביוזמות וחדשנות הנוצרות בתקופה האחרונה בין חברות סטארט-אפ ישראליות ואוסטרליות.

ראש הממשלה בירד הודה לנשיא ריבלין, אמר כי הוא מקווה שיבקר באוסטרליה בעתיד הקרוב והוסיף כי הוא גאה במיוחד לראות את עוצמת הקשרים והתחזקות שיתוף הפעולה בין ישראל ואוסטרליה. בירד הדגיש כי המשך טיפוח הקשר הקרוב בין המדינות, גם הוא בין היתר, מהווה תשובה ניצחת לטרור.