סתיו שפיר
סתיו שפירצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת השקיפות ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) ביקרה הבוקר (ראשון) בבתים זמניים של עקורי גוש קטיף במסגרת סיור שקיימה ביישובי עוטף עזה, חודשיים לאחר שקיימה ישיבת ועדה בנושא כספי הפיצויים.

"הממשלה הפקירה את מפוני גוש קטיף", קבעה שפיר במהלך במהלך הסיור. ''יותר מעשור מאז יישום תכנית ההתנתקות, יותר מ-400 משפחות עדיין לא עברו למגורי קבע ו-180 תיקים בנושא פיצויים למשפחות מפונות עדיין תקועים בבית משפט".

לדבריה, למרות שהמדינה הקציבה 13 מיליארד שקלים לטיפול במפונים, התוצאות בשטח עגומות ולא ברור לאן נעלם הכסף. ''באתרים הזמניים יש בעיות תשתית וקושי לקיים אורח חיים תקין - והמשפחות חסרות אונים מול משרדי הממשלה ששולחים אותן מדלת לדלת ומסירים אחריות מהטיפול".

לפני חודשיים התקיימה בוועדת השקיפות בכנסת דיון בנושא הטיפול במפוני גוש קטיף. לאור הטענות שעלו במסגרת הדיון כי כספים לא הועברו כפיצויים למשפחות דרשה יו"ר הוועדה ח"כ שפיר ממנהלת תנופה לחשוף את התקציב שלה וכיצד חולקו 13 מיליארד השקלים.

"הניסיונות של המנהלת לטייח את התנהלותה לא יעברו בלי מאבק ציבורי. מביש שהממשלה משתמשת באופן ציני במפונים לקדם את מטרותיה במקום לדאוג להם במציאות", הדגישה שפיר.