השר אריאל בטקס
השר אריאל בטקסצילום: לשכת שר החקלאות
שר החקלאות, אורי אריאל, חנך אמש (שני) את אירועי "שבוע המים" של הודו הנערכים בחסות הממשלה המקומית והשנה בשותפות עם ממשלת ישראל.

בטקס הפתיחה השתתפו גם בכירי הממשל הפדרלי בהם שר האוצר, שר החקלאות ושרת המים. השרים שיבחו בטקס את החקלאות הישראלית והביעו רצון להדק את הקשרים ולקדם את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות.

שרת המים של הודו אומה בהרטי אמרה בנאומה, "הצורך של הודו לטפל בכל נושא המים הוא גדול מאוד ומבחינתנו, ישראל היא מודל של מדינה שמצליחה להגיע להישגים אדירים בתחום החקלאות ובעיקר בתחום המים. ישראל היא בהחלט הגורו שלי".

שר האוצר הפדרלי ארון ג'יטלי, "הודו ניצבת בפני אתגרים משמעותיים בתחום המים. אנחנו מבינים את החשיבות של השקעה בתשתיות מים, מעבר להשקעה בתשתיות אחרות כמו אנרגיה ותחבורה. אנחנו מחזקים את שיתוף הפעולה עם ישראל כי היא מודל לחיקוי בתחום המים ואנחנו רוצים ללמוד ולפתח את שיתוף הפעולה".

השר אריאל אמר באירוע, "בזכות האתגרים הקיימים במדינה קטנה כמו שלנו, ובזכות הראש היהודי והרוח הישראלית הצליחה ישראל להגיע להישגים בינ"ל בתחומי החקלאות בכלל ובתחום המים בפרט. אנחנו מייחסים חשיבות עליונה בשיתוף הפעולה המתרחב עם הודו, ואני מאמין מקווה שנוכל להתקדם במהלך הביקור לא רק בהצהרות ודיבורים אלא בעיקר במעשים".

בהמשך הביקור יחנוך השר אריאל את הביתן הישראלי בתערוכה המרכזית. כידוע, החקלאות הישראלית מצטיינת בטכנולוגיות מתקדמות בתחומי המים כגון טיפול וניהול מים, השקיה, בקרה, שימור, מיחזור. וכן בגידול אינטנסיבי בחממות, טיפוח זרעים ועוד.

את המשלחת הישראלית מוביל השר אריאל יחד עם שגריר ישראל בהודו דניאל כרמון והיא כוללת גם את מנכ"ל המשרד עו"ד שלמה בן אליהו, המדען הראשי של המשרד פרופ' אבי פרל, ראש משאב גיל השכל, ובכירים נוספים במשרד החקלאות.