ח"כ בצלאל סמוטריץ'
ח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סגן יו"ר הכנסת ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שמסרב להגדיר כגזענות את העובדה שבבתי חולים ברחבי הארץ ישנה הפרדה בין נשים יהודיות לנשים ערביות במחלקת יולדות, לא מתרגש מהביקורת הקשה נגדו.

סמוטריץ' מותקף מאז הבוקר, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: ''החיים יותר חזקים מהכל, יש פערים מנטאליים ולשני הצדדים יותר נוח להיות עם עצמם. זו ממש לא גזענות". הוא העיד כי ''אשתי ממש לא גזענית אבל אחרי לידה היא רוצה לנוח ולא את החפלות ההמוניות המקובלות אצל משפחות היולדות הערביות''.

ככל שהגיעה הביקורת המשיך סמוטריץ' לדבוק בעמדתו. ''טבעי שאשתי לא תרצה לשכב ליד מישהי שהרגע ילדה תינוק שאולי ירצה לרצוח את התינוק שלה עוד עשרים שנה. הכי טבעי והכי נורמלי בעולם", כתב.

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הגיב בחריפות, ''למרות כל החאפלות הגזעניות שלו, אם אדרש כרופא להגיש סיוע רפואי לסמוטריץ' בכנסת או מחוצה לה אעשה זאת ללא היסוס. מעולם לא נמנעתי מלטפל בגזענים''.

ח''כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) כתבה בטוויטר ''אני מסתדרת מצויין עם אנשי ימין (כמה מחברי הטובים וכו׳ - באמת ולא כקלישאה). אבל מגזענים אני סולדת סלידה עמוקה. וזה לחלוטין לא חייב לבוא יחד''.

''בתי החולים בישראל הם המקום שבו שוכבים בני אדם, שמקבלים טיפול מבני אדם ומיילדים תינוקות נטולי שנאה וגזענות. כך היה תמיד וכך צריך שיישאר", הגיבה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני).

אפילו שר החינוך, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, הגיב לסערה וכתב בחשבון הטוויטר שלו "'חביב אדם שנברא בצלם'. כל אדם. יהודי או ערבי''. סמוטריץ' השיב לו ''נכון מאוד! בתנאי שלא מדובר באויב שרוצה להשמיד אותי. אז הוא לא מכבד את הצלם שלו והוא ממש לא חביב עלי''.

לא רק פוליטיקאים קראו לסמוטריץ' לחזור בו מדבריו. "העיתונאי אראל סגל קרא לו ''בצלאל, מותר להודות בטעות. מותר להצטער עליה. מודה ועוזב ירוחם''. חנוך דאום סיפר בפייסבוק שלו על הלידה של בנו לפני 17 שנה, עת שהה מחוץ לחדר לידה עם ערבי שהמתין ללידת בתו. דיברנו הרבה בלילה ההוא. החלפנו חוויות. זה היה כל כך אוניברסלי ומקסים.

''זה מה שעצוב בדבריך: לא זו בלבד שהם טבולים בגזענות, אתה גם מפספס משהו מאוד עמוק: אם יש תקווה במקום בו אנו חיים, היא ניבטת שם, בחדר לידה. שם אין יהודים וערבים. שם יש רק אבא ואמא וחיים חדשים שבאים לעולם. פיסה של שפיות בעולם מר'', כך דאום.