השר יעלון במעלה אפרים
השר יעלון במעלה אפריםצילום: ישיבת מעלה אפרים

שר הביטחון, משה יעלון, ביקר היום (חמישי) במעלה אפרים שבבקעת הירדן ונפגש עם תלמידי תיכון ותלמידי ישיבת ההסדר במקום.

השר שוחח עם התלמידים על חשיבות השירות הצבאי, קבלת אחריות ושימת טובת המדינה בראש מדרג השיקולים.

יעלון פירט והציג את מפת האיומים על ישראל וציין כי ההתמודדות היום אינה מול צבאות סדירים, אלא מול טרור עממי המגובה בהסתה של הרשות הפלסטינית. הוא ציין כי מדינות ערב הפנימו את לקחי המפלות מהמלחמות הקודמות.

לדבריו, שלום לא יגיע בעתיד הקרוב ולכן יש צורך לפעול בצורה מחושבת, "אנחנו מקדשים חיים ושם יש כאלה שמקדשים את המוות, אז אני מנסה לקדם אינטרסים וזה נעשה בראש ובראשונה על ידי כוח שהאויב ידע שהוא לא יכול לגרש אותך. למה החמאס לא ירה כדור אחד מאז צוק איתן? כי הוא מורתע. אבל מנגד אני מבין שיש עזתים שצריכים להתקיים לכן 900 משאיות פורקות שם סחורה מידי יום ודואגים שיהיה שם מים לשתות וחשמל".

במענה לשאלת אחד התושבים ביחס לפרשת החייל היורה מחברון השיב יעלון שכבר ביום האירוע, לאחר התחקיר המבצעי, היה ברור לכל המפקדים בשטח - החל מהמ"מ ועד למח"ט שיש כאן אירוע חריג ביותר מבחינה מבצעית.

בנוסף, הדגיש יעלון את הצורך המדיני לגנות בצורה חד משמעית את פעילותו של החייל, כדי למנוע מהרשות הפלסטינית לעשות שימוש באירוע זה - כחלק ממסכת עלילות הדם והשקרים המופצים על ידה.

ביחס לטענה שהוא והרמטכ"ל הגדירו את האירוע כ"רצח", הרים יעלון את קולו ואמר, "אל תעשו מניפולציות. הביטוי 'רצח' הגיע לשיח - רק לאחר שהחוקרים הזהירו את החייל שהחמורה בדרגות האישום שעלולות להיות מושתות עליו היא עבירת הרצח".

לדבריו כוחו של צה"ל ועדיפותו נובעים מחוסנה המוסרי של החברה, "אסור לנו בשום פנים ואופן לאבד את זה", אמר השר.

שר הביטחון התייחס גם לנושא הבנייה בהתיישבות בכלל וביישוב בפרט ואמר כי הוא רתום לטובת הנושא ופועל יחד עם ראש המועצה למצוא דרכים לאשר בנייה בהקדם.