ורגאס מחיפה. ניצחון מוחץ הערב
ורגאס מחיפה. ניצחון מוחץ הערבצילום: באדיבות מנהלת הליגה

הענק הירוק. מכבי חיפה חזרה לדרוס בליגת העל שבכדורסל כשלאחר ארבעה הפסדים בששת המשחקים האחרונים, זו הביסה הערב (רביעי) את מכבי אשדוד/באר טוביה של המאמן הוותיק צביקה שרף, באחת מתצוגות הכדורסל הטובות שראינו העונה בליגה הבכירה. 

המפגש בין השתיים הערב היה הקרב על היציאה מהמשבר כשגם אשדוד הגיעה אליו עם רצף של ארבעה הפסדים רצופים ובמומנטום שלילי. בחיפה, למרות עונה טובה עד כה, הרבה מעל המצופה, חששו מנפילת מתח דווקא ברגעים החשובים של העונה כשזו כאמור ניצחה רק שני משחקים מתוך השישה האחרונים שלה. 

כבר מהפתיחה שחקני חיפה השאירו אבק ליריבים מאשדוד כשפתחו בפער דו ספרתי שהלך ותפח ככל שעבר הזמן. ברבע השלישי כבר הוליכו ב-32 הפרש, וברבע האחרון הורידו מעט את הרגל מהגז אך לאשדודים לא היה כל סיכוי. חיפה מתבססת במקום השלישי בעוד שהחבורה של שרף שנראית הייתה כמו הפתעת העונה, הולכת ומתרחקת מהפלייאוף של הכדורסל הישראלי. בשבוע הבא מול הפועל תל אביב תשחק היא את משחק חייה העונה. 

כאמור שחקני חיפה להטו כבר מהפתיחה כשרג'ינלד באקנר, עוז בלייזר ו-וויל גרייבס פתחו היטב והעניקו לחיפאים יתרון 6:13 אחרי ארבע דקות של משחק. חנן קולמן הגדיל את ההפרש עם שלשה ולמרות ניסיונות של האורחים מאשדוד, ללא הגנה טובה אי אפשר היה לעצור את הירוקים שירדו לאחר 10 דקות ראשונות של משחק ביתרון 12, 20:32.

הירוקים לא עצרו לרגע והמשיכו להגדיל את היתרון גם בפתיחת הרבע השני כשזה זינק לכדי 16 נקודות. האשדודים לא מצאו תשובה להתקפת המחץ הירוקה ואל הפסקת המחצית ירדו אלה מוכים וחבולים כשספגו לא פחות מ-54 נקודות, בדרך ל-27:54 מוחץ.

חשבתם שמההפסקה תחזור אשדוד אחרת לגמרי? תחשבו אחרת. שחקני חיפה המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם בהתקפה והצליחו עם זאת גם לעצור את האורחים בהגנה עם שתי נקודות בלבד, 29:61 לחיפה עם תחילת הרבע השלישי. ירידה מעט באינטנסיביות עזרה לאשדודים למזער נזקים לקראת הרבע האחרון והמכריע כשאליו ירדה כשהיא בפיגור "רק" של 25 נקודות, 50:75.

הרבע האחרון היה כבר גארבג'-טיים אחד, מתחילתו ועד סופו, ובסיום ניצחון מוחץ של חיפה בתוצאה 72:90. אשדוד חוטפת מכה רצינית שעלולה לגמור להם את העונה מוקדם מהצפוי.

הרבו לקלוע למכבי חיפה: גרגורי ורגאס 22, וויל גרייבס 17, רג'ינלד באקנר 16, עוז בלייזר 15, חנן קולמן 8, לירוי היקרסון 7, ג'ון דיברתולומאו 5. 

למכבי אשדוד: צ'ארלס תומאס 27, דיאנטה גארט 23, יהונתן שולדבראנד 6, אייזאה סוואן 6, ג'רמיין הול 3, ווילי וורקמן 3, אור סולומון 2, ג'ארד הומאן 2.