מלון. אילוסטרציה
מלון. אילוסטרציהצילום: istock

חבר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד), שר הרווחה לשעבר, קורא לאזרחי ישראל שלא ללון בבתי מלון בחג הפסח הקרוב נוכח המחירים הגבוהים שלהם בישראל.

"אזרחי ישראל, אל תפלו על הראש", אמר כהן וסיפר כי מחירי המלונות בישראל לחג הפסח עבור משפחה, מגיעים עד לשלושים אלף ש''ח לשלושה לילות. "אלו מחירים מופקעים בכל קנה מידה ואני קורא לישראלים שלא לצאת לבתי המלון בחג הקרוב ואני אומר את הדברים מתוך אחריות מהולה בעצב''.

"צר לי שיאמרו שאני פוגע בתיירות הפנים, אך זהו ענף שכולל הסכם בין שני צדדים ואם בתי המלון קובעים מחירים לא הגיוניים, אז ראוי שאזרחי ישראל ינהגו בהתאם", הסביר.

ח"כ כהן שיגר מסר למלונאים, ''אתם כורתים את הענף עליו אתם יושבים, והשתוללות המחירים שלכם שכבר נותנת את אותותיה, היא זו שתוביל את תיירות הפנים להתרסקות. אל תנסו להטיל את האחריות למחירים אלה על עלויות העובדים או כשרות, למחירים כאלה אין שום הצדקה''.

הוא מטיל את האחריות גם על הממשלה, "אסור לפטור את הממשלה מהתעלמות מרמת המחירים בשוק זה, תיירות פנים יכולה להיות מנוע צמיחה כלכלי חשוב, אך באין יד מכוונת, ריסון ושתוף פעולה, קריסת המלונות היא רק שאלה של זמן''.