מכון רישוי. תמונת אילוסטרציה
מכון רישוי. תמונת אילוסטרציהצילום: Meital Cohen/FLASH90

כתב אישום הוגש בצהריים נגד שני בוחני רכב במכון דינמומטר בתל אביב, אלחנן פינגרש ונתן גל, וכן נגד יחזקאל לוי שפעל כ"מאכער" על מנת "להעביר טסט" כלי רכב.

בכתב האישום מואשמים השלושה בעבירות של קשירת קשר לפשע, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, וזיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר ובנסיבות מחמירות. פינגרש וגל נאשמים גם במרמה והפרת אמונים.

על פי כתב האישום, מכון דינמומטר, שברחוב השלושה 7 בתל-אביב, הינו מכון המורשה על ידי רשות הרישוי במשרד התחבורה לשמש כתחנת בדיקת רישוי שנתית לרכבים, ומתוקף זאת מספק שירות לציבור הרחב.

פינגרש וגל הינם בוחני רכב מורשים, שהוסמכו על-ידי רשות הרישוי לשמש כבוחני רכב במכון, ומתוקף הסמכתם ותפקידם במכון הינם עובדי ציבור.

במשך תקופה של כ- 7 שנים, פעל לוי כ"מאכער" בתחום מבחני רישוי במכון. לוי נהג לפקוד תדירות את המכון לצורך העברת כלי רכב מבחן רישוי שנתי, בעבור בעלי כלי רכב. בעבור שירות זה, גבה לוי מבעלי כלי הרכב סכום כסף הנע בין 50 ל-250 ש"ח לרכב.

לפני כשנה וחצי החליטו השלושה "לוותר" על הבדיקות לכלי הרכב שמביא גל למכון. לוי היה מגיע עם אחרים למכון, ופינגרש וגל חתמו לסירוגין על טופס התקינות והנפיקו תעודת תקינות, מבלי שבפועל יעברו כלי הרכב בדיקה על ידי פינגרש וגל. בכתב האישום מפורטים מקרים בהם פינגרש וגל חתמו על מסמכי התקינות לבקשת לוי ומבלי שבדקו את האופנועים שהובאו אליהם לבדיקה על ידי סוכנים משטרתיים.