אברהם אשר חסנו הי"ד
אברהם אשר חסנו הי"דצילום: באדיבות המשפחה

לאה חסנו, בתו של אברהם חסנו הי"ד, לא מתנחמת מהרס ביתו של המחבל שרצח את אביה.

"זה אבסורד שהולכים לבדוק את המידות של הבית ומה אפשר להרוס או לא להרוס. כאן הרסו משפחה שלמה ואף אחד לא בדק. האם מישהו חושב שאפשר למדוד את החיים ברכוש? נהרסות משפחות שלמות והתגובה של ישראל היא למדוד בתים, אני מעדיפה שידאגו שלא יהיו עוד אסונות כאלה".

לאה מתארת את חג הפסח המתקרב, שיהיה בפעם הראשונה ללא אביה. "יהיה לנו קשה במיוחד, בליל הסדר בכל שנה היה לנו פסח מיוחד, השולחן היה על הרצפה כמו פעם, ואבא היה מתחפש למשה רבנו.

"השנה אנחנו מתכוננים לברוח מהמציאות. אבא שלי היה אדם שהלך עם כל האמת. כשהוא האמין בה הוא הלך איתה עד הסוף. הוא יצא מהמכונית כי באו להרוג אותו, ואנחנו נשארנו בלי אבא. והאמת שלנו אומרת היום, עין תחת עין, חיים תחת חיים, הרס הבית ממש לא מזיז לנו ולא מנחם אותנו".

לאה חסנו מגבה את החייל מחברון וסבורה שהוא סמל ומופת, "אנחנו הכי מאחוריו, היינו בכל האירועים לעודד אותו. באמת במקרה של אבא שלי, החיילים לא העזו לצאת מהפילבוקס ולכן אבא שלי נרצח, זה גם מה שהמח"ט שהיה אצלנו אמר, שזו היתה פדיחה שלהם, וככה נהרסה משפחה והיו עוד מקרים כאלה.

''החייל הזה מחברון עשה את מה שצריך לעשות, הוא סמל של עם ישראל, הקם להרגך השכם להרגו, הם צריכים לדעת שאף אחד לא יתעסק עם עם ישראל".