בית הלוחם באגמון החולה
בית הלוחם באגמון החולהצילום: קק"ל ענבר רובין

לאגמון החולה הוענק פרס קק"ל - על היותו אתר מונגש מעל לסטנדרט המבוקש.

האתר מונגש החל מהחניה, שולחנות הפיקניק מונגשים, מבני השירותים, צוות האתר עבר הכשרה למתן שירות לאוכלוסיות עם המוגבלויות השונות, במבואת הכניסה יש מכשירי שמיעה בקופות  ובעגלת המסתור.

במקום קיים שילוט המורה על כך. גם בשלושת המצפורים ישנו חיבור לאוזניות מידע מיוחדות שמנטרלות את רעשי הסביבה ומספקות את המידע. בכל מוקדי העניין יש מזוודה עם מכשיר שמיעה והחלוקה מתבצעת לפי הצורך.

כבדי הראייה יכולים להשתתף בכל הפעילויות שהשטח מציע כולל רכיבה על אופניים. השילוט מונגש בכתב ברייל, משטחי אזהרה מגובששים למשל, במעבר בין מתחמים שונים: מהחניה למתחם חדש. "סימן מוביל"- סימון בינ"ל לאורך שבילים.

במצפורים ישנה הכוונה קולית שניזונה מתאים סולאריים ובכך שומרת גם על אנרגיה ירוקה. אנשים בעלי תעודות עיוור, מצויידים בצמיד שמאותת להם בנקודות שבהן יש רמקול שמספק מידע. (בגן הבוטאני, מצפורים ועוד). באגמון סיורי לילה בהם העיוורים משתתפים עם האוכ' הרואה כשווים לכל.

האגמון הוגש לוועדת הפרס ע"י פנינה צייזלר, בהיותו אתר אטרקציית הצפרות הגדול ביותר בארץ, הנחשב ברמה בינ"ל. הוא מיוחד בטופוגרפיה השטוחה שבו ומכאן האטרקטיביות המיוחדת למגבלות הניידות כסאות הגלגלים ועגלות.  החזון הוא למשוך את האנשים , ליצור מוטיבציה לאנשים עם המוגבלויות לצאת מהבית ולהנגיש את החוויה.

מנהלת אגף תכנון בקק"ל, ענת גולד אמרה, "קרן קימת לישראל פועלת לרוחת כלל תושבי המדינה ובהם אנשים עם מוגבלויות ומנגישה את היערות, הפארקים והשטחים הפתוחים שבניהולה בכלל זה אתרי פיקניק, שבילי  הליכה חניונים ועוד".