ח"כ איתן ברושי
ח"כ איתן ברושיצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) התייחס לאמירות האחרונות של חלק מחברי המחנה הציוני.

"מפלגת העבודה - המחנה הציוני היא תנועה שהקימה את מדינת ישראל ומהווה אלטרנטיבה לשלטון. תנועה שערכים כגון בטחון, מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, חברה משגשגת וכלכלה צודקת, חינוך ותרבות לכל, עדיפות להתיישבות בנגב בגליל ובערי הפריפריה, בטחון, שלום ושוויון הם ערכי היסוד שלה. 

חיילי צה״ל הם בשר מבשרנו ונשלחים לסכן חייהם על מנת להגן על הביטחון של כל אחד ואחת מאתנו. אסור שדיון סמנטי על מהו טרור יתפרש כאילו החיילים שלנו הינם הפקר. זהותה של המפלגה כציונית לא השתנתה ולא תשתנה לעולם וכל חבריה מחויבים לערכים הללו", אמר.

"התבטאויות קיצוניות ומיותרות, מחזקות את הדימוי המוטעה של המחנה הציוני בקרב חלק משמעותי בציבור הממקם את המפלגה שמאלה מאשר מיקומה האמיתי, הסמוך למרכז המפה הפוליטית. אותם חברים גם מטעים את הציבור וגם גורמים נזק עצום למפלגה".

ח"כ ברושי התייחס להנהגת המחנה הציוני, "הרצוג הוא מועמד ראוי ונכון להוביל את המפלגה בימים אלו, אין סיבה כרגע לבחירות פנימיות. אנו לא פועלים נכון בארגון השטח ובחשיפה לקהלים חדשים. נכון להיום המפלגה לא פועלת ולא ערוכה, זה מחייב שינוי ושיפור מידי. במידה והבדיקה של הרצוג תתפתח לחקירה על המפלגה להיערך בתקופה זו להערכות מיוחדת לזמן מוגבל כדי למנוע ואקום מנהיגותי ובפעילות המפלגה".

ח"כ ברושי התייחס למצב הפוליטי הנתון ולממשלת האחדות, "צו השעה כעת הוא להתכנס אל תוך הערכים הללו, עליהם קמה המדינה. הביטחון היה נשאר הדבר המרכזי שבלעדיו לא יהיה הסדר. מול הקיצוניות של בנט וסמוטריץ', וחזונם להקים מדינה מהים עד הנהר, המחנה הציוני הוא האלטרנטיבה, יחד עם כל המפלגות הציוניות והדמוקרטיות כדי להציב אלטרנטיבה ראויה ושפויה.

ישראל זקוקה להכרעות בסדר גודל שלא היה כמוהו שנים רבות ולשם כך היה נכון לבחון ביתר רצינות ממשלה רחבה שתוכל להניע מהלכים היסטוריים שיחלצו את אזרחי ישראל מהמצב הנוכחי של חוסר בטחון ומשבר כלכלי. אסור להמשיך להיות מובלים על ידי גורמים קיצוניים שפוגעים בכולנו."