לא מספיק. השר חיים כץ
לא מספיק. השר חיים כץצילום: פלאש 90

שר הרווחה, חיים כץ, מתכוון להתנגד בישיבת הממשלה היום לתכנית הסיוע לחיזוק יהודה ושומרון זאת מאחר ולטעמו הסכומים המוצעים בה אינם מספיקים ואינם נותנים מענה לצרכיה של האוכלוסיה באזורים אלה.

השר כץ מציין כי בהחלטה המדוברת מציע משרד האוצר להעביר שלושה מיליון שקלים לטובת צרכי רווחה ואילו משרד הרווחה יוסיף עוד שלושה מיליון. כץ עצמו משוכנע שהצורך הוא גדול לאין ערוך.

ממיפוי צרכים שעשה משרד הרווחה בהנחיית השר חיים כץ מול גורמי עולה כי לטובת העניין ידרשו לכל הפחות 20 מיליון ₪ אם לא 30 מליון ש''ח.

כבר בשבוע שעבר שיגרה לשכת השר כץ  פנייה לממלא מקום מזכיר הממשלה עם העתקים למועצות והיישובים הגדולים ביהודה ושומרון ובה מוצגת בפירוט התנגדותו של השר לאור הפער בין המסגרת התקציבית והצורך בשטח.

במשרדו של כץ אומרים כי "כמובן שהתכנית עצמה היא מבורכת והכרחית! וגם בלעדיה השר מעביר תקציביים לחיזוק ההתיישבות - לאור המצב הביטחוני, בחודשים האחרונים פנו אלינו ראשי  ההתיישבות, בבקשה לתגבר את מחלקות הרווחה על מנת לספק להם כלים להתמודדות. לאחרונה העביר שר הרווחה סיוע של כ- 300 אלף ש''ח לטובת השבת תחושת השליטה ביישובים- קיום סדנאות הגנה עצמית, נהיגה תחת לחץ, קרב מגע וכדומה. הדרכת הורים לשיח פתוח עם ילדיהם- בדגש על אוכלוסיות עולים שחווים את המצב באופן קשה בקיצוניות, שיפור תקשורת פנים על מנת להעביר מידע יעיל בזמן אמת ולצמצם שמועות ולחץ מיותר, תגבור מערך רכזי החרום והמנהיגות מקומית  ( שבכל אירוע נדרשים לעמוד ראשונה בחזית ההתמודדות עד שגורמי המקצוע מגיעים) ועוד".

השר כץ אומר כי "המצב הביטחוני מחייב התמודדות מיוחדת של מחלקות הרווחה ביהודה ושומרון. עלינו לחזק את היישובים העומדים בקדמת המאבק בטרור, אינני יכול לתמוך בתכנית שלא תספק את הצרכים האמיתיים של התושבים".