אוהדי מכבי. המאבק מול ההנהלה מחריף
אוהדי מכבי. המאבק מול ההנהלה מחריףעודד קרני, מנהלת הליגה

נלחמים על הקבוצה. אחרי הניצחון אמש בתוצאה 90:80 על בני הרצליה, במסגרת המחזור ה-27 בליגת ווינר סל, ניצחון שהיה השלישי ברציפות של קבוצתם, אוהדי מכבי תל אביב לא מרפים לרגע ממחאתם. 

כזכור, אוהדי הצהובים מוחים כבר תקופה ארוכה על כוונת הנהלת הקבוצה ומחזיקי המניות להעלות את מחירי המנויים בעונה הבאה. בתגובה לרצון העלאת מחירי המנויים, החליטו אוהדי מכבי להחרים את משחקי הקבוצה העונה ולו רק בכדי להביא להידברות יחד עם ראשי הנהלת הקבוצה.

בהנהלה נלחצו ממחאת האוהדים הביתיים, ובראיון מיוחד וחריג הבטיח דייויד פדרמן, אחד מראשי ההנהלה כי בעונה הבאה ישחקו 12 שחקני יורוליג בכירים בקבוצה הצהובה, וכי תהיה תמורה למחיר המנויים, שלא כמו בעונות האחרונות בהן המכבים נחלו כישלון אחר כישלון.

בקרב אוהדי הקבוצה הבינו שהמחאה עובדת ומתוך ניסיון והיכרות עם הנהלת הקבוצה יודעים האוהדים כי שלל השמועות האחרונות על סיכום עם שחקנים מבטיחים ומאמן זר ברמה גבוהה, כל עוד לא הייתה חתימה, לא מבטיחים דבר.

במכתב אותו שלחו אמש (מוצאי שבת) אל אמצעי התקשורת, כתבו נציגי אוהדי הצהובים כי בכוונתם להמשיך במחאה כנגד הנהלת הקבוצה, ולו רק בכדי להביא להידברות ולמנוע לדבריהם הפיכה של הקבוצה לעסק מסחרי וכלכלי בלבד. 

"אנחנו נמצאים במצב לא פשוט בימים אלו. אנחנו שומעים על החתמות המתוכננות לעונה הבאה שאמורות לשפר ולחזק את הקבוצה ומבלי להתייחס לשחקנים עצמם, ברור כי אין אחד מאתנו שלא רוצה שהשחקנים הטובים ביותר ישחקו במכבי תל אביב ואיננו מודע לכך שתג המחיר עלה מאד בשנים האחרונות. אנחנו גם יודעים כי מכבי עתידה לשחק בליגה חדשה, תחרותית וארוכה מאוד", כתבו במכתבם נציגי האוהדים המחרימים.

עוד כתבו נציגי האוהדים כי על אף שהגיעו לקראת הנהלת המועדון והקפיאו את המחאה, דבר לא זז, מה שהביא אותם ביום ראשון האחרון לשוב למחאתם. "חזרנו להביע ביום ראשון האחרון את מחאתנו בנושא התייקרות מחירי המנוי לאחר שלא הושגו תוצאות בחודש בו הוקפאה המחאה. אנו סמוכים ובטוחים כי למחאה יש השפעה על בעלי הקבוצה ואילולא היינו מביעים את דעתנו בפומבי, ההחלטה הסופית בדבר עליית המחירים הייתה מתקבלת לפני כחודש".

"בזכותנו ובזכותכם גרמנו למקבלי ההחלטות להרהר מחדש בדבר נכונות ההחלטה ובהשפעתה על אוהדי הקבוצה. על האוהדים לרכוש מנוי תמורת זכות הכניסה למשחקים, אין עוררין על כך. זהו חוזה ג'נטלמני בין אוהדים לקבוצה אשר מתנהלת בעולם ספורט מסחרי. עם זאת, לדעתנו אין לנצל את האהבה של אותם אוהדים מסורים שליוו את הקבוצה בכל העונות ולעלות את מחירי המנוי, שהתייקרו ממילא בשנים האחרונות".

עוד כתבו במכתבם האוהדים הצהובים כי "מאחר וזוהי הישורת האחרונה לקראת קבלת ההחלטה הסופית ושליחת מכתבי החידוש למנויים, אנו נגביר את הבעת מחאתנו ולא נתייצב לעודד את הקבוצה במשחקים הקרובים".

אוהדי הצהובים הדגישו כי היעדרותם מהמשחקים לא קלה להם, "כמו בכל אחד מהמשחקים בהם לא עודדנו בתקופה האחרונה, החלטה להעדר ממשחקי הקבוצה איננה פשוטה היות ואנחנו רוצים בהצלחתה. אנו מאמינים כי אם נשאר אדישים למצב, יהיה זה מאוחר מדי להציל את קבוצת הכדורסל שאנחנו אוהבים מלהפוך לחברה כלכלית אשר מוכרת מוצר לכל המרבה במחיר".

לסיום כתבו במכתבם נציגי האוהדים, "אנחנו מבקשים מהנהלת הקבוצה להפגש ולהגיע לפשרה עוד בטרם קבלת ההחלטה".