נתניהו
נתניהוצילום:  Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות לירידה בהיקף הטרור בגל הטרור הנוכחי.

"נשמע היום סקירה של השב"כ שמראה על ירידה משמעותית בהיקף הפיגועים. אני אומר זאת בזהירות רבה כי הרי המגמה הזו יכולה להתהפך. אבל אנחנו יודעים שהיא הושגה עד עד כתוצאה ממדיניות תקיפה, שיטתית ואחראית שהממשלה מובילה".

"אני רוצה לשבח את צה"ל, השב"כ והמשטרה על ביצוע המדיניות הזאת – על העירנות של החיילים, השוטרים והמפקדים ועל מאמץ משולב של התקפה והגנה שהביאו לכך שגורמי הטרור מצליחים פחות", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "הגורם העיקרי שמוביל את התפשטות הטרור – גם אצלנו וגם במקומות אחרים – הוא ההצלחה. במידה ואנחנו מצמצמים את ההצלחה, אנחנו מצמצמים את ההצטרפות להצלחה – וזה הקו שלנו ונמשיך לעשות אותו במקביל לפעולות תקיפות מאוד נגד ההסתה בציבור הפלסטיני".

נתניהו התייחס גם לתוכנית הרב שנתית לשיפור אכיפת החוק במגזר הערבי שתעלה היום בממשלה וציין, "בחמש השנים הקרובות אנחנו נקים תחנות משטרה חדשות, נגייס 2,600 שוטרים ונחזק את המערכים המבצעיים של המשטרה".

"אנחנו רוצים שיוויוניות באכיפת החוק – והיא איננה קיימת היום", הצהיר ראש הממשלה והוסיף, "הציבור הערבי משלם על כך מחיר יקר ומדינת ישראל משלמת על כך מחיר יקר. אנחנו רוצים מדינת חוק אחת שבה אין מובלעות שבהן לא מתקיים החוק. אנחנו רוצים לצמצם גם פערים אחרים בין החברה כללית ואזרחי ישראל הערבים – לשלב אותם בכל תחומי העשייה במדינה וכך גם נעשה".