אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד ריאד מחאג'נה וסאמר מחאמיד מאום אל פאחם ונגד קטין נוסף, שהיו מעורבים לכאורה בירי לעבר רכבה של עובדת סוציאלית העירייה ובהצתת הרכב.

השלושה מואשמים בעבירות של קשירת קשר לפשע, עבירות בנשק (החזקה + נשיאה והובלה), הצתה, חבלה במזיד ברכב ואיומים

מעובדות כתב האישום עולה כי במהלך חודש פברואר השנה הגיע מחאג'נה למשרדי מחלקת הרווחה בעיריית אום אל פאחם, פנה לעובדת סוציאלית המועסקת במחלקה, קילל אותה ואיים עליה כי ישרוף את מחלקת הרווחה, וזאת על רקע טיפולה של המתלוננת בעניינו.

חודש לאחר מכן החליטו מחאג'נה, מחאמיד, הנער הנאשם ואדם נוסף שזהותו אינה ידועה להצית את רכבה של העובדת הסוציאלית ולירות לעברו, זאת בכוונה להפחידה.

לאחר השעה 00:40 נסעו הארבעה אל בית העובדת הסוציאלית באום אל פאחם, כאשר מחאג'נה נוהג ברכב. הארבעה לקחו אתם מיכל ובתוכו בנזין, תת מקלע מאולתר ובתוכו מחסנית ותחמושת ופטיש.

כשהגיעו סמוך לבית העובדת הסוציאלית ניגש הקטין אל הרכב אשר חנה בסמוך לבית וניפץ את החלון האחורי באמצעות הפטיש. לאחר מכן ניגש האדם הנוסף לרכב, שפך חלק מהבנזין בתוך הרכב דרך החלון המנופץ וחלק אחר על הרכב, ואז הצית את הרכב.

בהמשך ניגש מחאמיד אל הרכב כשהוא נושא את תת המקלע בידיו וירה לעבר הרכב 25 יריות, אשר פגעו ברכב, לאחר מכן נמלטו הארבעה מהמקום.

הפרקליטות ביקשה  מבית המשפט לעצור את שלושת הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.