ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא של כבוד. אורח מפתיע במיוחד הגיע היום (שני) לאימונה של קבוצת הכדורגל משכונת התקווה שבתל אביב, בני יהודה.

היה זה לא אחר מאשר נשיא המדינה ראובן ריבלין שהגיע במיוחד לאימון של הכתומים בכדי להעניק לשחקנים ולראשי הקבוצה את תואר "מגן הכבוד" לעונת 2015/16. 

ריבלין הגיע בכדי להעניק לכתומים את התואר שנחשב ייחודי וחדש בספורט הישראלי ובכדורגל בפרט, שנועד בכדי לתת תמריץ לקבוצות השונות להילחם בגזענות ובאלימות במגרשיהן. בני יהודה זכתה בתואר בשל העובדה כי היא פרצה דרך בכל מה שקשור למלחמה בגזענות ובאלימות, ועשתה את מירב המאמצים בכדי להביא לשינוי בתחום הזה במשחקיה הביתיים.

התואר שנחשב חדש בכדורגל הישראלי, הינו פרי שיתוף פעולה של הטוטו, המועצה למניעת אלימות בספורט, מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל.

"אמנם אני בית"רי, אבל אני מרגיש כאן בבית", אמר ריבלין בביקורו באימון הקבוצה משכונת התקווה. עוד אמר הנשיא כי "המועדון הזה הפך להיות אחד ממוקדי הקהילה ועושה כל מה שהוא יכול למען חינוכו של הנוער תוך הצלחתו הספורטיבית".

משה דמאיו שעתיד בקרוב למכור את הקבוצה הכתומה אמר כי "זהו כבוד גדול בשבילנו לארח את נשיא המדינה. בני יהודה היא הקבוצה היחידה בליגה המקצוענית שמייצגת שכונה".

דמאיו סיפר כי הדגש שיש בקבוצה הוא דווקא בחינוך וגידול דור שחקנים. "גולת הכותרת שלנו היא מחלקת הנוער. אנחנו לא יכולים לקנות זהבים, ורמוטים ושכטרים, אלא צריכים לייצר אותם. החלטנו להקנות לילדים האלה ערכים, וגם אם הם לא יהיו כדורגלנים מקצוענים, הם יהיו אזרחים טובים למדינת ישראל. בני יהודה זה לא רק מועדון כדורגל, אלא מוסד חינוכי. אני שואב עידוד מזה שנשיא המדינה היה יושב ראש בית"ר וכיום הוא נשיא המדינה. אולי גם אני אהיה נשיא יום אחד" אמר בהלצה נשיא המועדון דמאיו.