אחד ממוקדי מתקפת הטרור בפריז
אחד ממוקדי מתקפת הטרור בפריזצילום: Christian Hartmann, רויטרס

יורו 2016, טורניר הכדורגל האירופי, בסכנה גדולה.

במהלך הקיץ הקרוב תארח צרפת את טורניר היורו היוקרתי, טורניר הכדורגל האירופי, וככל שהזמן מתקרב אל שריקת הפתיחה, הפחד בצרפת רק הולך וגובר. 

162 אנשים נהרגו בגל הטרור העולמי האחרון שהחל בצרפת, נמשך בטורקיה ולעת עתה סיים בבלגיה. מדיווח בעיתון הצרפתי "ליברסיון" עולה כי חששם של הצרפתים, לאחר הפיגוע הקטלני במדינה בחודש נובמבר האחרון, מאירוח המשחקים האירופיים בקיץ הקרוב, לא היה לחינם.

על פי העיתון הצרפתי, מוחמד אבריני, מי שעמד מאחורי שני פיגועי הטרור בצרפת ובבלגיה לפני כשלושה שבועות, היה חלק מתא טרור המשוייך לארגון המדינה האיסלאמית, דאעש. 

בעיתון מדווח כי אבריני בן ה-31, "האיש בלבן" מנמל התעופה בבלגיה, סיפר בחקירתו כי חבריו לתא הטרור תכננו פיגוע גדול במיוחד בזמן המשחקים האירופיים בצרפת בקיץ הקרוב. 

אבריני שנתפס רק בשבוע שעבר אמר כי שני הפיגועים שיצאו אל הפועל עד כה, בצרפת ובבלגיה, אלו פיגועים קטנים וכאלה שמהווים רק הקדמה למה שעתיד לקרות בהמשך. עוד אמר המחבל המוסלמי כי טורניר הספורט הגדול שיתקיים בקיץ הקרוב הינו יעד מרכזי של ארגון הטרור הסוני.

כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה משחק כדורגל נמצא בכותרות בקשר לפיגוע טרור כשבמהלך מתקפת הטרור בפריז בחודש נובמבר האחרון כבר ניסו מחבלים מתאבדים להיכנס לתוך האצטדיון הלאומי בפריז, אצטדיון ה-"סטאד דה פראנס", אך עירנות המאבטחים מנעה את כניסתם, ואלה פוצצו את עצמם מחוץ לאצטדיון. כמו כן, משחק בין נבחרת צרפת לגרמניה שהיה אמור להתקיים בוטל ברגע האחרון בשל חשד סביר כי פיגוע יתרחש בתוך תחומי האצטדיון, ובסמוך לאצטדיון אותר לבסוף אמבולנס ממולכד. 

בכירי הכדורגל האירופי, כולל אלה הצרפתים, שוברים את הראש כבר מאז מתקפת הטרור בפריז בדבר אירוח וקיום המשחקים האירופיים בקיץ הקרוב במדינה, אך עד לדיווח זה החשש היה רק בגדר חשד, וכעת מתממשות ההערכות ונראה שיהיו השלכות לכך בקרוב. 

"זה לא סקופ שאחד מהיעדים של הטרוריסטים המוסלמים היה לתקוף במהלך היורו", אמר מקור משטרתי לעיתון הצרפתי. "זה כבר זמן רב שכוחות הביטחון עובדים מסביב לשעון על תרחישי התקיפה ועל דרך התגובה, אבל אם הדברים של אבריני נכונים זה מאשר את העובדה שבלגיה היא בסיס מבצעי שצריך לעקוב אחריו אפילו יותר מקרוב".

מנואל ואלס, ראש ממשלת צרפת הגיב גם הוא לפרסומים לפיהם ישנו חשד סביר לפגיעה בטורניר היורו הקרוב שתארח מדינתו. ראש הממשלה הצרפתי צוטט כאומר כי "זוהי הוכחה נוספת לאיומים שיש על אירופה וצרפת. לא נשקוט על השמרים".