אופטימיות זהירה בגוש עציון

ראש המועצה האזורית גוש עציון דוידי פרל מתייחס לנתונים לפיהם גל הטרור נמצא בדעיכה. 

"יהיה נכון לומר שיש ירידה משמעותית בפעילות הטרור או במספר הפיגועים - כולל זריקות אבנים בכבישים. לומר שגל הטרור מאחורינו? אנחנו תמיד או לפני או אחרי. אז קשה להגיד שאנחנו אחרי, כי כל הזמן יש אירועים - ואולי אנחנו לפני עלייה נוספת".

לדבריו, "אנחנו מאוד מקווים שלא רק התחושה אלא המציאות היא שבאמת יש ירידה במספר האירועים היא מעידה על איזושהי תוצאה טובה של פעילות צה"ל, השב"כ וכוחות הביטחון להילחם בגל הטרור הזה".

עם זאת הוא מקווה שהירידה במספר הפיגועים תעיד על ההמשך. "זה ייבחן על פני זמן, קשה לומר את זה היום - כי מחר בבוקר זה יכול להשתנות. בהחלט כרגע נראה על פניו שיש ריידה משמעותית שאולי מבשרת שהגל הזה דעך".

פרל מספר על ההתנהלות במהלך גל הטרור ומגדיר אותה כ'שיגרת חירום'. "מצד אחד צריך לשמור את השיגרה ולהמשיך את החיים הנורמליים, מצד שני להתנהל בחירום - כי לא עבר שבוע שלא היה בו פיגוע כזה או אחר, לעתים פיגועים קשים בהם איבדנו חברים. התנהלות במצב כזה נדרשת כצוות שצריך לתת מענה לאירוע והיא דורשת היערכות מיוחדת וכוחות נפש מיוחדים". 

"ללא ספק שהתקופה הזו מאתגרת, אבל עם ישראל עדיין במלחמת הקוממיות - עוד לא הגענו למצב של איש תחת גפנו ותחת תאנתו - יום אחד נהיה שם ועד אז נמשיך לחיות את חיינו לצד מאבק באוייבנו שרוצים לגרש אותנו מכאן", הוא מסכם.