יעל זאבי ליד קבר בעלה בהר הרצל
יעל זאבי ליד קבר בעלה בהר הרצלPhoto by Ariel Jerozolimski/Flash 90

יעל זאבי, אלמנתו של השר המנוח רחבעם זאבי, כתבה מכתב אישי לאילנה דיין, מגישת "עובדה", בניסיון לעצור את שידור התוכנית שעוסקת בהטרדות מיניות חמורות שנעשו לכאורה על ידי בעלה.

"בבוקר יום הולדתי, לפני כ־15 שנים מצאתי את אהבת חיי, האיש שהייתי נשואה לו למעלה מ־50 שנה, ירוי על מפתן חדר המלון שבו שהינו. 15 שנים לאחר הבוקר הנורא ההוא, כשהוא כבר איננו כאן, אני מוצאת את עצמי נאבקת במסכת של האשמות וצללים של שמועות. כבר מספר ימים שבערוץ הנצפה ביותר בישראל משודרים קדימונים שחושפים, כביכול, צדדים אפלים של בעלי. צדדים שלא הכרתי".

"הטרדות מיניות ופגיעה בנשים הן דבר נורא", הדגישה זאבי במכתב. "ממרום גילי אני מתבוננת בהשתאות ובהתרגשות על ההתקדמות העצומה והעלייה במודעות שחלה בתחום הזה מאז שאני הייתי צעירה. אך הכתבה של 'עובדה' אינה מגינה על נשים או מקדמת מאבק בהטרדות מיניות. 'עובדה' מביאה עדויות בעילום שם על אירועים שהתרחשו, כביכול, לפני עשרות שנים ושהאדם המואשם בהם אינו בחיים כדי להגיב ולספר את שאירע.

''ה'תחקיר' שלכם הוא כתב אישום במעמד צד אחד. הכאב והצער שנגרמו לי ולמשפחתי הם ענייננו הפרטי שעימו אנו נאלצים להתמודד. הנזק שנגרם לשיח הציבורי ולהיסטוריה של מדינת ישראל הוא כבר עניין ציבורי, וחמור הרבה יותר".

מקורביה של יעל זאב אמרו לעיתון ''ידיעות אחרונות'' כי "בפעם הראשונה גנדי נרצח על ידי מחבלים, בשנייה ובשלישית הוא נרצח ונרמס על ידי התוכנית של אילנה דיין".

"מדובר בתוכנית מוגזמת שמרסקת אותו אנושות. יעל כמעט בת 88 וכל דבר כזה שעובר עליה, מוריד לה הרבה בריאות. יחד עם זאת, היה לה חשוב לפנות לאילנה באופן אישי כי לתפיסתה, אילנה עשתה לה עוול, ויעל חשבה שמכתב אישי יזעזע אותה ושהיא תבין מה היא עושה לה ולמשפחתה".

מחרתיים תצפה משפחת זאבי המורחבת בתוכנית בבית המשפחה ברמת השרון, ולאחר השידור הם שוקלים הגשת תביעת דיבה נגד התוכנית באמצעות עורך דינם אילן בומבך.