בטקס חילופי ראש שירות הביטחון הכללי שהתקיים היום (ראשון) במשרד ראש הממשלה, סיפר ראש השב"כ היוצא יורם כהן מעט משניתן לומר על פעילות הארגון בשנים האחרונות.

"בחלוף חמש שנים כראש שירות הביטחון הכללי ולאחר 34 שנים בשירות, הגיעה העת להיפרד מהשירות, ולאחל הצלחה רבה למחליפי, נדב ארגמן, בקבלו היום את הובלת הארגון", אמר יורם כהן.

''זכות גדולה הייתה לי לעמוד בראש ארגון מודיעין מסכל מתקדם ומוביל בקרב ארגונים עמיתים בעולם, הנמצא גם בתחום הטכנולוגי בחזית העולמית בתחומי מומחיותו, המודיעיניים והמבצעיים''.

לדבריו, שירות הביטחון הכללי פעל ופועל ללא ליאות לסיכול ושיבוש פעילות טרור, כאשר לנגד עינינו החובה והזכות לעשות להצלת חיים, ללא אבחנה, מיהם מחוללי הטרור ומהם מניעיו''.

כהן אמר כי בחמש השנים האחרונות רשם השב"כ שורה של הישגים בתחום סיכול הטרור, בהם סיכלו עובדי הארגון, בשיתוף-פעולה עם לוחמי צה"ל ומשטרת ישראל, מאות רבות של פיגועי ירי, מטעני-חבלה, חטיפות, ופיגועי הרג המוני שתוכננו בידי גורמי הטרור הפלסטיני. ''סיכולים אלה מנעו את מותם של רבים, צר לי שלא הצלחנו להציל את כולם''.

"לשירות היו גם הישגים לא מעטים בתחום סיכול ריגול, הגנה בסייבר על תשתיות מחשב קריטיות, הגנה על סודות המדינה ואבטחה והן בכל הנוגע לבניין הכח השירותי והשגת יכולות מבצעיות מתקדמות בארץ ובחו"ל, שאפשרו לנו לבצע את משימותינו באופן יעיל לאורך זמן ולהתמודד עם האתגרים שמולנו", פירט כהן, עד כמה שמותר לומר.

הוא הבהיר כי השב"כ פועל בשקיפות מלאה אל מול גופי הפיקוח והבקרה הממלכתיים: משרדי הממשלה וועדות הכנסת, הגורמים המשפטיים וביקורת המדינה. "לאורך שנות כהונתי הושם דגש על עקרון השילוביות ושיתוף-הפעולה עם גופים עמיתים, בדגש על צה"ל, משטרת ישראל, המוסד ומשרד המשפטים.

"אכן, לעיתים היו מחלוקות, אך אני יכול לומר בסיפוק שככלל, פעלנו בשיתוף-פעולה הדוק כאשר כל גוף תרם את יתרונו היחסי, לצורך קידום ביטחונם ושלומם של אזרחי המדינה", ציין.

כהן הדגיש כי רבים מבין אנשי השב"כ פועלים תוך סיכון חיים, בתנאים קשים ורווי סכנות, על מנת להעניק לאזרחים ביטחון מירבי מפני איומי הטרור. ''לוחמי השירות פועלים בזירות שונות ובמתווי פעולה בהם הסיכון הוא רב ולמרבה היגון רק לאחרונה נחשף הציבור לעשייתם זו, בנסיבות הטראגיות בהן נפל אמיר מימוני זכרו לברכה''.

נתניהו, כהן וארגמן
נתניהו, כהן וארגמןצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש השב"כ הנכנס נדב ארגמן אמר בטקס כי ''ישיבתנו כאן בארץ הזו אינה מובנת מאליה גם לאחר 68 שנות עצמאות. חובתנו להבטיח את קיומנו ועתידנו כאן בארץ ישראל ובירושלים בירת הנצח של עם ישראל.

''זוהי זכות גדולה ובצידה חובה עמוקה, לעמוד בראש שירות הביטחון הכללי שאנשיו עושים לילות כימים במשימות קשות ומאתגרות, מתוך תחושה של שליחות ואהבה לעם ולמולדת''.

ארגמן ציין כי היום, השמונה במאי 2016, מלאו 71 שנה לניצחון בנות הברית על גרמניה במלחמת העולם השנייה. ''היום ההוא, במיוחד בשביל עם ישראל, היה ביטוי מובהק של ניצחון הצדק על זוועת השואה והרוע האוניברסלי של מעלליו הנוראים של 'הרייך השלישי' הגרמני''.

''לכאורה זמן חדש של אופטימיות לשלום עולמי חדש, אך למרות ההכרזה על הקמת מדינת ישראל הובהר מיד שאין די באופטימיות לבדה כדי לשרוד בעולם, ובמזרח התיכון בפרט".

ארגמן הוסיף, ''אין לי ארץ אחרת אני אוהב את הארץ הזו מחובר בעבותות לאדמתה, מאמין בצדקתה ואמשיך לתרום ככל יכולתי''.