השר ארדן והמפכ"ל אלשיך
השר ארדן והמפכ"ל אלשיךצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן (הליכוד) השתתף היום (שלישי) בכנס של ארגון חברות האבטחה שנערך בנחל שורק והתייחס בין היתר לרגיעה בגל הטרור.

"המדיניות השתנתה. אין יותר את המושג 'להכיל' אלא נכנסים קדימה בכל הכוח", הכריז ארדן. רק ככה השגנו את גורם ההרתעה".

השר סיפר על ניתור של הרשתות החברתיות שמתבצע כדי לזהות מראש מחבלים פונציאלים ולסכל פעולות טרור. "בימים אלו קם צוות משותף עם משרד המשפטים אשר מטרתו להטיל אחריות על הרשתות החברתיות בנושא זה".

"אין היום מקום שאליו לא נכנסת המשטרה", הבהיר ארדן. "אם בעבר היה סוג של שקט תעשייתי מול הכפרים או השכונות, היום המשטרה נכנסת אליהם יום יום. הנהגנו משהו ששנים רבות לא הונהג – כיתור שכונות וכפרים במזרח ירושלים, שמהם יצאו מפגעים. בוצע מספר שיא של מעצרים – יותר מאלף, כולל על ידי הפעלת יחידות מיוחדות".

השר ארדן התייחס להחלטתו להקל בקבלת רישיון נשק על רקע המצב הביטחוני. "המדיניות בשנים האחרונות הייתה מדיניות מצמצמת, ממאות אלפי אזרחים שהחזיקו רישיונות ירדנו לסדר גודל של 120 אלף אזרחים שמחזיקים רישיונות לכלי ירייה. קיבלתי החלטה לשנות מדיניות מצמצמת ולעבור למדיניות מאזנת".

"אינטרס אחד הוא למנוע שימוש בעייתי בנשק, מול זה ישנו האינטרס הציבורי. כאשר יש אירועי טרור ויש אזרח מיומן עם נשק באזור – זה חוסך פגיעה. החלטתי להרחיב את המדיניות בשלב הראשון לקצינים בדרגות זוטרות יותר, בוגרי יחידות מיוחדות", סיפר.