משה יעלון
משה יעלוןMiriam Alster/Flash 90

בשעה שרוחות מלחמה סובבות את ישראל והמזרח התיכון אומר שר הביטחון בתדרוך לכתבים צבאיים לקראת פסח, שיש רוחות רעות ו"הן לא מעט", כלשונו בתוך הבית פנימה.

"יש בתוכם חובשי כיפות, יש כאלה שלא, אבל בהחלט יש לא מעט כאלו שמביאים רוחות רעות עלינו. אנחנו למרות זאת נמשיך להוביל בדרך הנכונה על פי צו המצפן ולא על פי שבשבת רוחות", פתח השר את דבריו ומגלה נחרצות שאין לו כל כוונה לעזוב את הליכוד.

באשר לנושאים הצבאיים מתייחס השר לשורה של נושאים וקובע נחרצות -  החמאס לא פועל נגדינו, ישנה דעיכה של גל הטרור (מכשמונים אירועים לחודש בתחילת גל הטרור ועד לכעשרים בחודש שחלף), שיתוף הפעולה הביטחוני עם ארצות הברית הוא לעילא ולעילא, כלשונו התוכנית הרב שנתית "גדעון" מתבצעת כסדרה ואיראן ממשיכה להיות האיום מספר אחת שלנו.

שר הביטחון מתייחס בהרחבה גם להעברת האיים סנפיר וטיראן לשליטה סעודית ואומר שהכל נעשה בידיעת ישראל ובהסכמתה. "ישנם בהסכם השלום עם מצרים נספחים שכולם מחויבים להם ולכן ישראל הסכימה למהלך המצרי, ארצות הברית כפטרונה של הסכם השלום אישרה אותו אף היא, ומצרים תדע להתמודד עם המציאות החדשה", אמר יעלון.

בהתייחסו לנושא הפלסטיני מגלה השר שבאחרונה אושרו עוד היתרי עבודה לפלסטינאים לעבודה בישראל וכי מספרם יעמוד בקרוב על 70000 בעלי היתרי עבודה בישראל, "אנחנו עומדים בקשר טוב עם הרשות והבחנו שהרשות פועלת בעת האחרונה בצורה יעילה כנגד הטרור. כך לדוגמא פעלו אנשי המנגנונים בתוך בתי ספר פלסטינאים, חיפשו סכינים בתיקי התלמידים ועצרו מסיתים ופעילי טרור. למרות שבתחילת גל הטרור הרשות העלימה עין הרי שבהמשכו הם פעלו באמצעות שוטרים עם מדים ובלעדיהם, אסרו על התנזים להשתתף ומנעו הגעת מפגינים לצמתים מרכזיים".

באשר לרצועת עזה אמר השר שלמרות שפה ושם, כלשונו, יש ניסיונות להפר את השקט, אין היום מצור על רצועת עזה ואין רצון של חמאס להסלמה, "יש סגר בטחוני שמחייב בדיקת כל מה שנכנס לשטח ישראל בכלל ולרצועת עזה בפרט, אך מצור-אין. נעשים כל העת נסיונות להברחת אמצעי לחימה גם מכיוון לוב דרך סיני אך מצרים פועלת בנחישות כדי לבולמם ולעוצרם, זאת כמובן מעבר לפעילות מערכת הביטחון".

באשר לנעשה בסוריה, פותח השר צוהר לנעשה מעבר לגבול ומסביר שההסדרה הרוסית להפסקת אש לא מתבצעת בפועל למעט מקרים מסויימים, "אנו עוקבים ופועלים אחרי מה שהגדרנו לעצמינו כקווים אדומים. כל הפעילות ברמת הגולן הסורית שהיתה בהשראת אירן פסקה למעשה עכשיו, אך המוטיבציה לא חלפה ואנו בודקים זאת כל העת", מסכם השר.