איום ממשי בגבול הצפון

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מתאר היום (שלישי) בראיון לערוץ 7 את האיומים הנשקפים לישראל בגזרות הצפון, הדרום ויהודה ושומרון ואומר כי "יש צורך לחזק את מרכיבי הביטחון".

"מרכיבי הביטחון התייקרו והתקצוב שלהם נשחק. התקציב שניתן בשנת 2015-16 לא הספיק וגם עדיין לא ניתן - ואנחנו זקוקים לו כדי להציל חיים. אנחנו נפגשים עם האוצר כדי לראות שבתקציב הבא ינתן מענה משמעותי לישובי הצפון, עוטף עזה ויהודה ושומרון והבקעה", מבהיר יוגב.

לדבריו, "בגבול הצפון יש איום ממשי. יש שתי זירות שהפכו לזירה אחת, סוריה ולבנון. חיזבאללה צבר קרוב למאתיים אלף פצצות וטילים מסוגים שונים. האיום הזה כולל ניסיונות להכניס נשק נוסף שובר שיוויון, מחייבים אותנו לעמוד על ביטחוננו ולמנוע את זליגת הנשק הזה".

"אני לא מעריך שלחיזבאללה יש אינטרס לפתוח מערכה מולנו בקיץ הזה, מעריך יוגב ומוסיף, "למרות מה שהוא צבר, הארגון עסוק במלחמה בין הפלגים השונים בסוריה. יחד עם זאת על גבולנו נמצאים דאע"ש, חזית אל נוסרא ואחרים והם כן יכולים או רוצים לפגוע בישראל, לכן עלינו להיות ערוכים".

יוגב התייחס לדבריו של ראש הממשלה, שהצביע על ירידה בכמות הפיגועים. "גל הטרור לא מאחורינו, כיוון שלא טיפלנו בשורשי ההסתה והשנאה. טיפלנו במסיתים וזה עדיין לא מספיק. טיפלנו בתקשורת הפלסטינית - אבל לא מספיק. אנחנו מטפלים ברשתות החברתיות שזה ים שאין לו סוף, אבל אנחנו לא מטפלים בפס הייצור הקבוע של המחבלים - שזו תכנית הלימודים של הרשות הפלסטינית שמחנכת את התלמידים לשנוא יהודים, לפגוע בהם ולהרוג אותם".