בנימין נתניהו ודני דנון
בנימין נתניהו ודני דנוןצילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לשגריר ישראל באו"ם, דני דנון, להגיש תלונה באו"ם נגד הרשות הפלשתינית בעקבות אירועי ההנצחה והכבוד שערכה הרשות לארכי מחבלת דלאל מוגרבי, מובילת הפיגוע הרצחני בכביש החוף, פיגוע בו נרצחו 37 ישראלים.

על דבר הוראתו של נתניהו לדנון דיווח דובר משרד החוץ בהודעה שפרסם לעיתונות חוץ תוך שהוא מציין כי את המידע אודות פעילות ההנצחה וההוקרה שמקיימת הרש"פ למוגרבי כינס וריכז מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית'.

בהודעתו כתב הדובר: "ההסתה השיטתית לרצח ישראלים, אותה מובילים מוסדות רשמיים ברש"פ, מוסיפה להתגבר. השבוע, הרשות הפלסטינית ותנועת פת"ח "חגגו" את יום השנה לטבח כביש החוף בו נרצחו 37 ישראלים בדם קר, בהם 12 ילדים ב-11 במרץ 1978. חוליית מחבלים של תנועת פת"ח, שהובלה על ידי המחבלת דלאל מוגרבי, רצחה את גייל רובין, תיירת אמריקנית, ולאחר מכן חטפה אוטובוס ורצחה את נוסעיו ללא הבחנה.

במהלך הימים האחרונים האירוע צוין בחגיגות ציבוריות מתוקשרות היטב ברחבי הרשות הפלסטינית, כחותמת איכות של הגבורה הפלסטינית. ההאדרה של הרש"פ לטרוריסטית משנת 1978 דלאל מוגרבי מקושרת באופן ישיר עם מחבלים הפלסטינים הפועלים כיום, תוך האדרת פיגועים רצחניים בעידוד הרש"פ".

את הודעתו חתם הדובר בדיווח לפיו "ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הנחה את השגריר דני דנון, נציגה הקבוע של ישראל באו"ם, להגיש תלונה נגד הרש"פ בעקבות הפיכתה של מחבלת נתעבת לדמות מופת עבור החברה הפלסטינית, בעוד גל טרור ואלימות פלסטיני מוסיף להשתולל, כשהוא ניזון ממסע הסתה רצחני. אין זה מתקבל על הדעת כי דורות של פלסטינים מחונכים לשנאת יהודים ולהערצת מחבלים".

נזכיר כי על פי הדיווח המדובר של 'מבט' אירוע ההנצחה למוגרבי צוין על ידי הרש"פ ותנועת הפתח' כמדי שנה, אך השנה הוסיפו הפלשתינית וקיימו את האירוע במשכן הסהר האדום הפלסטיני, הכפוף לארגון הצלב האדום הבינלאומי. עד כה לא ידוע על נקיטת אמצעים כלשהם של הצלב האדום נגד ארגון הסהר האדום שהעניק במה לאירוע האדרת טרור שכזה.

עוד נזכיר כי בימים האחרונים קיים בית ספר של הרשות הפלשתינית משחק כדורסל שנקרא על שם דלאל מוגרבי. במשחק, עליו דיווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית', הוענק גם "גביע דלאל מוגרבי". ב'מבט' ציינו כי בית הספר בו התקיים המשחק כפוף למשרד החינוך של הרש"פ, והוא רשום באתר האינטרנט של מנהלת החינוך של הרש"פ ברמאללה-אלבירה. המשחק המאדיר את הטרור נערך "תחת חסות" ראש מנהלת החינוך הזו, בסאם עריקאת.

אירועים אלה חוברים לשורה ארוכה של אירועים להאדרת שמה של המחבלת הנחשבת לבכירת המחבלות הפלשתיניות ולהשראה עבור ילדי הרש"פ, כיכרות נקראו על שמה, טקסים התקיימו וגנים ניטעו לזכרה, עד כה ללא מענה של הקהילייה הבינלאומית.