חברי העצורים מפגינים. השבוע
חברי העצורים מפגינים. השבועצילום: יוני קמפינסקי

שופט בית משפט המחוזי אברהם טל דחה הערב (שלישי) את מרבית העררים בעניינם של ארבעת האזרחים היהודים העצורים במסגרת הפרשה החדשה הנחקרת בשב"כ.

נזכיר כי מדובר בפרשה במסגרתה נעצרו חמישה חשודים בחשד לביצוע מעשים נגד פלסטינים. 

בעניינם של כל העצורים דחה השופט טל את הערר על הארכת המעצר. על פרטי החקירה הוצא צו איסור פרסום.

בעניינו של אחד מהעצורים קיבל השופט את הערר על מניעת המפגש וקיצר ליום חמישי את הצו המונע מהעצור לפגוש בעו"ד. שאר העצורים לא יפגשו עם עו"ד בשלב זה עד ליום שישי.

את העצורים יצגו בדיון עו"ד אהרון רוזה ועו"ד עדי קידר מטעם ארגון חוננו.

בתוך כך, מחר יתקיים בבית הדין הצבאי לעירורים דיון בערר בעניינו של העצור הנוסף, חייל קרבי. בערר אשר הוגש ע"י עו"ד חי הבר יתבקש בית הדין לבטל את הצו המונע מהחייל שלא לפגוש בעו"ד.

מוקדם יותר היום סיפר אביהם של חלק מהעצורים על החששות לשלומם. "ילדי עצורים במרתפי השב"כ ללא שעו"ד יכול לפגוש אותם וללא שידוע לנו מה מצבם. כאב ל- 5 בנים ששרתו בצבא, בשרות קרבי, חלקם קצינים קשה שהמדינה מתייחסת אליך כאזרח ללא זכויות. אנו חוששים מאד שמופעלים עליהם לחצים בלתי סבירים ובלתי חוקיים בחקירות. שמענו כבר על עצורים שעונו לאחרונה ואין לנו מנוח", אמר האב.

אתמול התיר בית המשפט לפרסם מספר פרטים על החשדות והחשודים בפרשה. שני קטינים בני 16-17 ששמם אסור בפרסום חשודים בביצוע עבירות ביטחון נגד פלסטינים, אולם בשלב הזה לא ניתן לפרט את מהות העבירות.

צעיר נוסף, שניאור דנה, נעצר בחשד להצתת רכב של פלסטיני, והוא חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע וחברות בהתאגדות אסורה. חשוד נוסף, פנחס שנדורפי, נעצר גם הוא בחשד לעבירות ביטחון שלא ניתן לפרטן. בשעות הערב הותר לפרסום כי ישנו עצור נוסף, חייל צה''ל.