הרב עובדיה יוסף זצ"ל
הרב עובדיה יוסף זצ"לפלאש 90

סוף לבית המיתולוגי ברח' הקבלן הירושלמי: בעקבות ההסכם שנחתם בין בני משפחת יוסף, יהפוך בקרוב הבית המיתולוגי ברח' הקבלן, שהיה במשך שנים בית מנהיגה של תנועת ש"ס הרב עובדיה יוסף, ל'ספריית בית מרן'.

ביום שישי האחרון התפנו דיירי הבית האחרונים, הרב משה יוסף, בנו הצעיר של הרב עובדיה, ואשתו יהודית, לדירה ברח' גבעת שאול בירושלים, תוך כוונה להפוך בקרוב את הבית שהותירו מאחריהם לספריה שתנציח ותאדיר את שמו של מקים תנועת ש"ס הרב עובדיה יוסף זצ"ל.  

הספרייה הקיימת כיום בבית הרב עובדיה יוסף, מכילה כ-30 אלף ספרים. על פי תכנית המשפחה, במקום יוקם 'כולל אברכים'.  

אתמול (ג') העניקה הרבנית יהודית יוסף ראיון לרדיו החרדי 'קול ברמה' בו סיפרה על הקושי שהיא חווה בהיעדרו של חמיה.

 “אנו עוזבים את הבית זה גורם לנו לאסוף אוצרות של 20 שנה, אני שמחה שזה לא הלך, אנחנו ממשיכים עם זה הלאה, הזכות שהייתה לנו היא לא יכולה להעלם, זה ילווה אותנו גם אחרי 120 שנה שלנו זה התרגשות עצומה לעזוב את הבית”.

“בשנתיים האחרונות החגים בבית של הרב היו קשים נפשית, כידוע לכם כל חג אצל הרב היה עם מלא משמעות, בליל הסדר הרגשנו שיצאנו ממצרים, החגים היו מאד קשים בלי הרב,  לכן אין ספק שברגע שיכולנו לעבור דירה העדפנו לעבור בחג כדי שלא נרגיש חיסרון”, סיפרה הרבנית.

לדבריה, הבית יקר מכדי למכור אותו. "לא מבחינת כסף זה יקר מבחינה רוחנית. אנחנו צריכים לשמור שחלילה לא ינצלו את זה אנשים, הבית יהיה מלא. כמובן אנחנו לא עוזבים. אנחנו נבקר והספרייה תישאר", סיפרה.