הרב יגאל שנדורפי

הרב יגאל שנדרופי, אביהם של חלק מהעצורים בפרשה החדשה שמרבית פרטיה אסורים לפרסום - מספר על התחושות הקשות שלו מהתנהלות מערכות המדינה עד כה.

"אני אבא לחלק מחמשת העצורים בשב"כ בפרשיות שאירעו פה באיזור שלנו", הוא מספר לערוץ 7. "על הכל יש איפול. הכל מאוד חשאי כאילו קרה משהו איום ונורא וצריכים לעצור את הכל - ולפי מעט המידע שבידינו, בעיקר מהתקשורת, מדובר על אירועים שקרו לפני כמה וכמה חודשים. כל השמות כבר נסקרו לפני כן וחלקם נעצרו כחשודים ושוחררו".

"פתאום", הוא מוסיף, "אולי לכבוד חג החירות עוצרים את כולם לפנות בוקר בצעדים דרמטיים, מונעים מהם עורכי דין, מונעים מהם להיות נוכחים בדיונים על עצמם, אין להם את התנאים שיש לכל עצור - ואני מבקש מכל מי שיש לו השפעה על נבחרי הציבור שיפעיל את השפעתו להחזיר אותם למצב שפוי - שידונו בהם בצורה שמתאימה למדינה שמגדירה את עצמה דמוקרטית. לא ייתכן שזכויות שניתנות לרוצחים שפלים שרוצחים אותנו - לא ינתנו להם. מה ההתלהמות הנוראה הזו של השב"כ?".

הרב שנדרופי מציין כי "אם אנשים נמצאים בתנאי בידוד, שלא נותנים להם לישון כראוי, כמו שקרה בפרשיות אחרות - אז הם עלולים להודות בכל מיני דברים שהם כן עשו או לא עשו. לכן אנחנו מבקשים מכל נבחרי הציבור - מי יודע אם לעת כזו הגיעו למלכות - כדי שיעמוד מהם רווח והצלה. אנחנו מאמינים שהכל יתהפך לטובה ומעז יצא מתוק".