מאבק נוסף. סגן שר הבריאות, ליצמן
מאבק נוסף. סגן שר הבריאות, ליצמןפלאש 90

לפני יומיים יצא שר הבריאות יעקב ליצמן בחריפות נגד תרבות האוכל המעובד ועקץ את רשת מקדונלד'ס. הבוקר (חמישי) מתברר כי ליצמן כבר סימן את היעד הבא: הלחם הלבן. 

הדבר התברר בראיון שהעניק מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לעיתון העסקים 'כלכליסט' בו הבהיר כי משרדו יקדם פיקוח על לחם המלא ויגביל פרסום על מאכלים לא בריאים. 

"מעגל המזון הוא המעגל הכי לא מטופל מכל המעגלים של אורח חיים לא בריא. גם בעישון וגם באלכוהול המודעות הציבורית והרגולציה הלכו הרבה צעדים קדימה. במזון המתועש והמהיר אנחנו נמצאים מאוד מאחור. העניין הוא לא מקדונלד'ס, השר הזכיר אותם כסמל, כי אותם הוא מכיר. זה סמל ודוגמה לתעשייה שלמה של מזון מהיר ומעובד שיוצרים גם תזונה לא טובה וגם הרגלי מזון לא בריאים", אמר ל'כלכליסט'.

לדבריו, "כמו שיש פיקוח מחירים על לחם לבן, צריך להיות פיקוח גם על לחם מקמח מלא. עלות הייצור שלהם זהה. וכפי שהפיקוח על לחם לבן מנגיש אותו, כך ננגיש גם לחם מלא".

לדבריו, מתכוון משרד הבריאות להגביל פרסום של מוצרים לא בריאים. "היום המערכת שמעודדת אותנו לצרוך מזון לא בריא מכוונת ישר לילדים, ולכן אחד הדברים שאנחנו מתכננים לעשות הוא להגביל פרסום של דברים לא בריאים".