ח"כ זחאלקה
ח"כ זחאלקהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

גינויים מקיר לקיר במערכת הפוליטית לח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) אשר אמר בריאיון לאתר האינטרנט הפלסטיני "דוניא אל-ווטן" כי על הפלסטינים לעצור "בכל דרך אפשרית" את עליית היהודים להר הבית.

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) תקף את הדברים, "הגיעה העת שח"כ זחאלקה ירפה מהר הבית. זהו מקום קדוש. במקום להתסיס, עדיף שיפעל להרגעת הרוחות. אסור שפוליטיקאי יהפוך את הר הבית לקרדום לחפור בו. מי שבאמת מעוניין בשקט, מוטב שיניח להר הבית".

ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) תקף את יחסו של זחאלקה לחופש הפולחן היהודי, "לזחאלקה הלאומן הגזען, אין כל בעיה עם שלילת חופש הפולחן מיהודים בלבד, כמו שאין לו כל בעיה עם טרנספר ליהודים בלבד. רק החלף את המילה 'יהודים' ב'ערבים' ותגלה שזחאלקה - הוא גם מלך הצבועים".

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הזהיר, "רצוי שח"כ זחאלקה יפנים באיזו מדינה הוא חי ומי הוא כאן הריבון.לעצמנו נזכור ברוח ימי הגאולה שבאנו לכאן כדי להתבסס לנצח".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) תקף אף הוא את האמירות של זחאלקה וציין כי האמירות של זחאלקה והייעוץ שהוא נותן להמשך האינתיפאדה "לא מותירות מקום לספק לגבי האינטרסים שלו. חבר בכנסת ישראל שמעודד הסתה ואלימות ומיחצ"ן פעילות מסוכנת נגד המדינה הוא משהו שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. לדבר הזה צריך לשים סוף אחת ולתמיד".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי קראה לזחאלקה לעזוב את הכנסת, "חבר הכנסת זחאלקה ממשיך ופועל ולהסית, יש לו רקורד עשיר של פעילות הסתה. זחאלקה צריך להעתיק את מושבו מהכנסת בירושלים אל מקומו הטבעי במוקטעה ברמאללה. פעילותו משתלבת היטב עם מערך ההסתה הפלסטיני". 

ח"כ נאווה בוקר (הליכוד) קראה להסיר את החסינות של זחאלקה ולעצור אותו. "זחלאקה משחק עם הדמוקרטיה הישראלית בחתול ועכבר", אומרת ח"כ בוקר, "בהתחלה הוא מסית, אחר כך הוא מקבל עונש השעיה מגוחך ואז הוא שוב מסית. הנה, רק נגמר העונש המצחיק שקיבל של חודשיים השעיה וכבר הוא מסית שוב".

"אולי כדאי שוועדת האתיקה והמשטרה יבינו שיש לנו עסק עם אדם שמחפש לראות דם יהודים נשפך כמים לקראת חג הפסח? אני קוראת להסיר את החסינות של זחלאקה, לפתוח בחקירה ולעצור אותו לפני שיהיה מאוחר מדי. מקומו בכלא", הוסיפה.