ח"כ לשעבר, הרב ניסים זאב, מתייחס בראיון לערוץ 7, להתפתחויות הצפויות בעקבות חקירתו של השר אריה דרעי ואחיו.

"אני מקווה שאריה יצא מכל הענין בשלום. אני נמצא בפוליטיקה קצת יותר זמן מאריה, ולא זכורה לי חקירה כל כך קשה, רגישה וכאובה כמו זאת, משפחה שלמה נמצאת תחת חקירה פלילית באזהרה. יש כאן בנים, כלות וחתנים, וכל הצלצולים המיותרים סביב החקירה גורמים יותר מעגמת נפש למשפחה ואפילו לטראומה וחרדה".

לדבריו הרשויות היו צריכות לגלות יותר רגישות, "לדעתי החקירה חייבת להסתייים כמה שיותר מהר תוך שמירה על צנעת הפרט, כי כרגע זה נראה שצו איסור הפרסום הפך לצו לפרסום. כל הדרמות סביב הבאת הנחקר ויציאתו מהחקירה בפרט כשמדובר בבני משפחה,  צריכים לגלות כאן יותר רגישות. יש כאן משפחה שלמה שנחקרת ויש בנות וילדים. אני בהחלט מבין את הכאב של אריה שהיה מוכן להיחקר שעות ורק שיעזבו את בניו ומשפחתו".

ניסים זאב סבור שאם מדובר בעבירת מיסים, יש כאן אפליה חמורה נגד דרעי, "אנחנו לא יודעים בדיוק על מה החקירה, מה שאני יכול לומר זה שבחיי היום יום שלנו רשות המיסים מבצעת חקירות ומעצרים ואין שום דרמות, אז גם איש ציבור כמו שר, זכאי לדעתי לחקירה הוגנת ושקטה יותר. לתת לו את האפשרות לענות על השאלות והחשדות. זה שיש לו נכסים שאולי לא יודעים, אין הברכה שרויה אלא על דבר הסמוי מן העין, החקירה צריכה רק לבדוק האם הכול חוקי לא מעבר לכך. ואם יש כאן ענין של מיסים, הרי כל אדם מקבל קנס או אזהרה ולא חקירה".

הוא מתייחס לזעזוע בש"ס, "ברור שאם אתה חלק מתנועה אז ודאי שיש השפעה כשראש התנועה נמצא תחת חקירת אזהרה פלילית, זה גורם לזעזוע במערכת, אנחנו מקוויים שהוא יצא מזה".

זאב מתייחס לאפשרות של חזרתו של אלי ישי לתנועה לאור ההתפתחויות, "זה עדיין מוקדם לדבר על זה. אם בעתיד אריה יסיק מסקנות או לא, הוא אדם חכם, אם הוא ירצה לעזוב את המפלגה כדי לקבל את ההזדמנות לענות על השאלות לא תוך כדי שהוא מנהיג, הוא יעשה את זה. לדעתי בכל מקרה צריך להיות אינטרס לאחד כוחות כמה שיותר מהר זה חשוב מאוד.

מי שזוכר, אלי ישי ואריה עד הפילוג היו עדיין במשא ומתן, המחלוקת לא טובה ליהדות הספרדית בכלל, ואם אפשר לאחד כוחות בהחלט לאלי ישי יש את היכולת להיות בהנהגת התנועה בשיתוף פעולה מלא עם אריה. אבל כרגע העניין מוקדם מדיי, אולי הכל יהיה עורבא פרח, אנחנו מקווים שהוא יצא מזה בשלום, אבל אם חלילה זה ילך ויסתבך, אי אפשר יהיה להמשיך ולתפקד כשיש עננה של אש מעליך".