אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

לאחר עשרה ימי חקירות במתקני השב"כ הותר היום (חמישי) לשניאור דנה, אחד מחמשת פעילי הימין החשודים בעבירות ביטחון נגד ערבים, לפגוש את עורך דינו.

דנה סיפר לעו"ד אהרון רוזה אשר מייצגו מטעם ארגון חוננו כי החקירות מתקיימות לאורך מרבית שעות היום והלילה, כך שנמנעת ממנו השינה למשך ימים שלמים.

עוד סיפר כי החוקרים אוזקים את ידיו מאחורי גבו במשך שעות ארוכות ומפעם לפעם מופעלת כלפיו אלימות פיזית של ממש, לעיתים כאילו בשוגג.

שיטה נוספת בה נוקטים החוקרים הינה מניעת צורכי דת ופגיעה ברגשותיו של דנה. במהלך השבת האחרונה סיפר כי במשך שעות ארוכות הושמעה בחדרי החקירות מוזיקה חזקה, והחוקרים עישנו בצמוד אליו ואף מפעם לפעם הציעו לו לעשן. כמו כן, לאורך כל השבוע סיפר דנה כי מנעו ממנו זמן לתפילה.

עוד סיפר העצור כי חוקרי השב"כ משפילים אותו ומאיימים כי בידיהם מגוון דרכים ושיטות לפגוע בו ובקרוביו.

עו"ד רוזה סיפר כי נחרד לשמוע את עדויות העצור. ''נחרדתי לשמוע שבמסגרת החקירה בשב״כ, ובמסגרת שיטת חקירה שמישהו הזוי חושב שהיא לגיטימית, הוצא אדם דתי לחקירה בשבת הושם מול פניו טלפון שמנגן מוסיקה בקולי קולות, הדליקו סיגריות מולו, והציעו לו לעשן, אין מילה אחרת לתאר את ההתרחשות, מלבד בושה וכלימה״, אמר.

נציין כי ביהמ"ש השלום בפתח תקווה האריך היום את מעצרו של דנה בארבעה ימים נוספים עד יום שני, אז יובא דנה יחד עם שאר העצורים לדיון בביהמ''ש.

שלושה עצורים נוספים עדיין מנועי מפגש עם עורכי דין, חלקם כבר מעל עשרה ימים, דבר שהצריך היום אישור מיוחד מביהמ"ש המחוזי מרכז שאישר את הצו המונע מהם מפגש עם עו"ד בארבעה ימים נוספים.

"הפעלת כוח ופגיעה בזכויות דת"
עו"ד רוזה בבית המשפט