אורי אריאל
אורי אריאלצילום: יצחק הררי, פלאש 90

שר החקלאות אורי אוריאל (הבית היהודי) קורא להקים נמל ימי ברצועת עזה ומוחה על התנאים הקשים במחסומים ביו"ש מהם סובלים פלסטינים רבים שעומדים בתור כדי להיכנס לישראל. 

בראיון לרדיו תל אביב אמר היום (שישי) אריאל כי "לתושבי עזה אין שום נמל בינלאומי היום. למה שלא יהיה להם נמל? מה הבעיה? הכל בתנאי שיש ביטחון ויש ביטחון.

"מומחי הביטחון במדינת ישראל יודעים להגיד מה צריך לעשות בכדי שיהיה נמל, אבל שיעמוד בכל דרישות הביטחון של מדינת ישראל", הדגיש השר אריאל. 

שר החקלאות הפתיע באומרו כי יש לעביר גז לשכם, חברון, טול כרם וג'נין. "יש לנו גז ואנחנו אחראים על האזור. תביא להם גם מים. מה הבעיה להעביר עוד מאה מיליון קוב מים מותפלים? יש לנו.

"רוצה שאמשיך? כבישים, מחלפים, למה הם צריכים לעבור בכלל את צה"ל? הם לא צריכים לעבור את צה"ל. לך תראה אותם עומדים מחכים להיכנס לישראל במחסומים. בושה וכלימה למדינת ישראל ומערכת הביטחון. עומדים שם אנשים בתנאים לא תנאים בקיץ חום אימים, בחורף יורד גשם. מה הבעיה לסדר את זה? 50 מיליון שקל?". 

אריאל הביע דאגה לחייו של שר הביטחון משה יעלון על רקע ההתבטאויות של יעלון בפרשת החייל היורה בחברון. "הוא שר ביטחון טוב אבל יש מקום להיות שר יותר טוב".

"חופש הביטוי הוא לא הפקרות. ומה שקורה עכשיו בעניין שר הביטחון הוא הפקרות מוחלטת. לעניות דעתי זה מחייב חקירה של משטרה. זה לא יכול להישאר בשיח בינינו שאני 'מגנה או לא מגנה'. זה חשוב. חיים והמוות ביד הלשון. אני חש שזה יכול להוביל אותנו למחוזות קשים ביותר".

השר אריאל נשאל האם ישנה סכנה ממשית לחייו של שר הביטחון והשיב "כן, זה יכול להגיע גם לזה".