הידעתם? יש פוטבול בישראל והוא פורח

קבוצת "מורדי יהודה" בליגת הפוטבול הישראלית הצליחה לשמור על תואר האלופה לעוד עונה.

המורדים חזרו למשחק אחרי התחלה איטית וניצחו את חלוצי ‘מלון גילגל’ תל אביב 32-14 בפני כמעט 1,000 אוהדים במתקן האימונים של אצטדיון המושבה בפתח תקוה.

להלן ניתוח מהלכי המשחק באדיבות IFL, ליגת הפוטבול הישראלית:

תל אביב פתחה עם התקפה מצויינת שהסתיימה במסירה של 30 יארד לטאצ’דאון מרוני מוסקונה לנמרוד פינטל, 6-0 לחלוצים.

המורדים ענו עם טאצ’דאון משלהם, עם תפיסה של 35 יארד של קול קייזר ממסירה של דני איסטמן, שוויון 6.החלוצים ענו עם התקפה שכללה כמה ריצות טובות של הפולבק נועם דלאל ואז מוסקונה מצא שוב את פינטל לט”ד, 14-6לחלוצים. הרבע השני התחיל עם בעיטת הרחקה של המורדים אבל אוריה לוברבום הפיל את מוסקונה בתוך האנד-זון לסייפטי לטובת המורדים, 14-8. המורדים קיבלו את הכדור ויצאו להתקפה בת 14 מהלכים שארכה שש וחצי דקות ודני איסטמן רץ לטאצ’דאון בסופה, 16-14 לטובת המורדים. כל קבוצה קיבלה עוד הזדמנות לפני המחצית אבל לא הצליחו לייצר עוד נקודות.

צילום: דותן דורון

המורדים התחילו עם הכדור בתחילת המחצית השניה אבל כשלה בנסיון הרביעי. החלוצים נאלצו להרחיק לאחר שלוברבום וג’רמיה ג’לסקי הפילו את מוסקונה בנסיון שלישי. איסטמן וחבורתו יצאו להתקפה בת 13 מהלכים שהכניסה את המשחק (ואת העונה כולה) אל תוך הרבע האחרון, והכוכב של המורדים מצא את גדעון ריז לטאצ’דאון של 20 יארד ויתרון 24-14.

קמרון סימונדס, המחזיר של החלוצים, השמיט את הכדור בהחזרה ואברהם פיסגוס מהמורדים השתלט בתוך השטח של תל אביב. המורדים אכלו את השעון בהתקפה ואיסטמן רץ לט”ד נוסף, 32-14. ג’לסקי הפיל את מוסקונה בנסיון שלישי כדי לכפות עוד בעיטת הרחקה של תל אביב עם שתיים וחצי דקות לסיום. המורדים הרחיקו עוד פעם ולאחר שלושה מהלכים נוספים החלו את החגיגות

הסטטיסטיקה הכי משמעותית במשחק היתה מספר המהלכים ההתקפיים לכל קבוצה- 61 למורדים ו-34 בלבד לחלוצים

איסטמן, שקיבל את תואר מצטיין המשחק, השלים 17/34 מסירות ל-180 יארד ושני טאצ’דאונים והוסיף 87 יארד ושני ט”ד על הקרקע. המורדים, שחסרו להם מאוד התופסים מישה בלוב (צבא) וחיים אהרון (פציעה), קיבלו משחק נהדר מגדעון ריז שתפס 9 מסירות ל-78 יארד וט”ד והוסיף 10 יארד על הקרקע. קייזר סיים עם 2 תפיסות ל-53 יארד וט”ד ושי בריל תפס 3 כדורים ל-30 יארד. זהו משחק הגמר השני ברציפות בו ההגנה של המורדים לא הרשתה נקודות לאחר הרבע הראשון. ג’לסקי סיים עם 8 תיקולים ו1.5 הפלות ק”ב. עמי נוטיס סיים עם 7 תיקולים, כולל 3.5 לאיבוד יארדים, והפלת ק”ב. לוברבום סיים עם 5 תיקולים ו1.5 הפלות ק”ב

מוסקונה השלים 5/7 מסירות ל-47 יארד ושני טאצ’דאונים, שאת שניהם תפס פינטל (3 תפיסות ל-45 יארד). ההגנה השאירה את יובל פנטה על 23 יארד בלבד ב-11 נשיאות כדור ודלאל סיים עם 22 יארד ב-6 נשיאות כדור. אילן נייגר הוביל את ההגנה עם 10 תיקולים, הפלת ק”ב והטיית מסירה. ג’ייסון לאוס רשם 9 תיקולים ודניאל בן-צבי הוסיף 6 תיקולים ושתי הטיות מסירה.

המורדים השוו את השיא של תל אביב/יפו סייברס עם 3 אליפויות והחלוצים מחזיקים עתה את השיא להופעות בישרא-בול עם 5.