במוקד המחלוקת. האלוף יואב (פולי) מרדכי
במוקד המחלוקת. האלוף יואב (פולי) מרדכיצילום: חזקי עזרא

המשא ומתן להפסקת פעילות צה"ל בערים הפלסטיניות התחדש לאחרונה לקראת נסיעת אבו מאזן לאו"ם השבוע, כך דווח הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל.

על פי הדיווח, המשא ומתן המחודש נמצא בשלבים מתקדמים מאוד והסדר בנושא יתכן שיושג כבר בימים הקרובים.

אולם, המו"מ בנושא מעורר על פי הדיווח מחלוקת במערכת הביטחון, הן סביב משמעויותיו המדיניות והן סביב הדרך בה מוביל את המהלך מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי.

המתנגדים מציינים כי בניגוד לדרך בה מוצגים הדברים לדרג המדיני, מהלך שכזה שילווה בהסכם יכבול את ידיה של ישראל ולא יאפשר לה לשוב ולפעול בשטחי A גם אם כוחות הביטחון יתרשמו שמנגנוני הרשות אינם מצליחים להילחם בטרור באופן אפקטיבי.

עוד טוענים אותם גורמים כי למרות העובדה שהאלוף מרדכי מציין בסקירותיו לשרים שאין משמעות מדינית למהלך, הפלסטינים מתייחסים להסדר החדש כהסכם לכל דבר. לטענת אותם גורמים, על מנת לגייס תמיכה למהלך בדרג המדיני מציג מרדכי באופן מוגזם את חלקם של הפלסטינים בדעיכת גל הטרור ומצניע את חלקם של כוחות הביטחון של ישראל במצב שנוצר.

מנגד, גורמים אחרים במערכת הביטחון יצאו להגנתו של מרדכי וטענו כי כל פעולותיו מתבצעות על דעתם של שר הביטחון וראש הממשלה. "המטרה היא להרגיע את השטח ולא להבעיר אותו, ולכן נכון להגיע להבנות מול הפלסטינים, ואין לנו בעיה שזה יצטייר כהישג לאבו מאזן", אמר הגורם.

לטענתו, "בשבועות האחרונים הפלסטינים הגבירו את מאמציהם להילחם בטרור, הם אוספים סכינים בבתי הספר ומבצעים מעצרים ולא צריך להתעלם מכך".

הגורם הגדיר את ההאשמות נגד האלוף מרדכי כקמפיין נבזי ופחדני, "מדובר בקצין עתיר זכויות, שפועל בדיוק על פי המנדט שניתן לו. מי שמתדרכים כנגדו כנראה מעדיפים שמדינת ישראל תטבע בנהרות של דם במקום שגל הטרור ידעך, בזכות התנהלות אחראית ולא מתלהמת".