קריסת מבנים ברעידת אדמה.
קריסת מבנים ברעידת אדמה.פלאש 90

הרב תומר רותם, שליח חב"ד בקיטו בירת אקוודור, מספר ביומן ערוץ 7 על רגעי הרעש האדמה שהכה במדינה והוביל לעשרות הרוגים.

"היינו בסעודה שלישית וכחסידים אנחנו נוהגים ללמוד מאמר. למדנו מאמר לכבוד יום ההולדת של הרבי י"א בניסן, מאמר על הקשר בינינו לבין האומות. תוך כדי המאמר כל הבניין רוקד...", הוא מספר.

הבניין בו ממוקם בית חב"ד נמצא בקומה השישית בבניין בן 12 קומות וכהגדרתו של הרב רותם הבניין כולו רקד. "הרגשנו את זה היטב. אני רואה שזה לא נפסק. היינו עם הילדים בבית. יצאנו החוצה לחדר המדרגות במקום שבו המעלית", הוא מספר ומתאר את הרגעים בהם בני המשפחה מכונסים "מתחזקים בביטחון קב"ה, אומרים 'יחי אדונינו מלך המשיח לעולם ועד' ובוטחים ששלוחי מצווה, שלוחי הרבי כאן להביא את הבן החמישי שיישב לסדר לא ניזוקים".

באותם רגעים, אומר הרב רותם, לא הייתה סיבה של ממש לצאת אל הרחוב, אלא להמתין בחדר המדרגות. "שמענו ברחוב צעקות ודברים נופלים, אבל לא ראיתי שכנים שיצאו".

"מתקשרים אלינו ישראלים. במוצאי שבת התקשרו בנות שהיו איתנו בסעודת ליל שבת. הן בלחץ כי הן בכפר מונטניטה באזור החוף ונפלו שם מבנים וכל החשמל נפל ואין אינטרנט. הן היו בלחץ לדעת מה לעשות. הן עלו למקום גבוה ורצו לדעת אם יש אזהרה של צונאמי".

לדבריו האזור מטויל באורח תדיר על ידי ישראלים, עשרות מהם מגיעים לבית חב"ד, "מגיעים אלינו נשמות שאנחנו משתדלים לטפל בכל אחד באהבה ובחיבה, לייקר כל נשמה ולתת לכל יהודי את המגיע לו בגשמיות וברוחניות. בתקופה הזו יש יותר שמגיעים לקראת ליל הסדר ונרשמים. בנוסף אנחנו דואגים לקהילה היהודית שיהיו מודעים למצוות הפסח שתהיה מצה שמורה לכל יהודי, שיעשו את מכירת החמץ ובעיקר להכין את המודעות שלהם לגאולה".

על הקהילה היהודית באקוודור מספר הרב רותם כי היא מונה בסך הכול כאלף יהודים בכל אקוודור "רובם חיים בעיר הבירה קיטו. ניתן לדבר לצערי רק על בודדים ולא משפחות בגלל ההתבוללות הקשה כאן, ואנחנו משתדלים להציל ולשלוח למוסדות לימוד טובים, ולהקרין להם דוגמא אישית. זו עיקר השליחות כאן".

לקראת סיום השיחה עמו מזכיר הרב רותם את החשש הקיים כעת מרעידות משנה האופייניות לאחר רעש אדמה משמעותי כל כך ואת החשש הכבד מצונאמי. להערכתו החששות הללו יובילו מטיילים יהודים וישראלים רבים יותר מבכל שנה להגיע מאזור החופים לבית חב"ד בליל הסדר המתקרב.