הרב רצוןאלירן אהרון

הרב ישראל רצון ממרכז מ.ה.ו שמסייע בהכוונה לחיים של בני נוער בכיתות י"א-י"ב, אומר כי על משרד החינוך מוטלת האחריות לנתק את הנוער מתרבות המסכים.

"משרד החינוך אחראי לרבבות ילדי ישראל. סור מרע, להיאבק בכל התכנים המשחיתים שהורסים את נשמתם הטהורה של ילדינו. תכניות של תת תרבות צריכות להיעלם מהמסך. אי אפשר לחנך להיות בני אדם עם דרך ארץ כשהתכנים האלה נמצאים במוחם של הילדים".

הרב רצון מספר, "העמותה שלנו עוסקת במתן סיוע לבוגרים/ות בגילאי 17-18, במתן מידע, ייעוץ והכוונה להמשך דרכם. טוב ששר החינוך החליט להוסיף מעבר לנושא המתמטיקה גם בנושא זהות יהודית, אך זה מעט מאוד ובהחלט לא די בכך".

"'עשה טוב' - בחינוך זה לא רק בהעברת ידע. בעם ישראל החינוך מתחיל מלימוד של היסוד התורני של עמנו. זו לא בושה לעשות מהפכה בתחום. זה חשוב לא פחות ואף יותר ממתמטיקה. בוגרי י"ב ברובם לא מוכנים לצאת לחיים עם המטען שקיבלו. מי פחות ומי יותר.

"עלינו להכין אותם במציאות הקיימת לדעת לקבל החלטה נכונה על המשך דרכם עם ארגז הכלים שקיבלו עד עתה. זה לא קל במציאות היום. הצומת של גיל 17-18 הוא קריטי להמשך דרכם וכדי לחצות אותו נכון דרושה הכנה מרובה. זו ההחלטה הראשונה שהם מקבלים בחיים שלהם באופן עצמאי".