מענה תוך שלושים שניות
מענה תוך שלושים שניותצילום: יח"צ

לטכנולוגיה שהולכת וכובשת אותנו, מתברר, ישנם גם יתרונות לא מבוטלים. מערכת הכפתור, חברה ישראלית, מציעה פתרון מיידי בזמני מצוקה ובמקרי חירום - בפריסה ארצית.

תאונת דרכים, פיגוע אבנים ואפילו פנצ'ר או מיכל דלק ריק הם מסוג הדברים שאנחנו מעדיפים לא לפגוש בהם במהלך נסיעה ברכב. אף אחד מאיתנו לא רוצה להיתקע עם רכבו בכביש חשוך כשסביבו אוכלוסייה עוינת או מספר רכבים מועט מדי כדי למצוא "מלאך" שיעצור וייתן את המענה הנדרש.

מענה תוך שלושים שניות
מענה תוך שלושים שניותצילום: יח"צ

יתרונותיו של מערכת הכפתור  - חברת בת של "קוברה" - הם רבים, ונותנים בדיוק את המענה לבעיות מסוג זה, כך למשל, מענה.

אם רכבכם יתהפך או יקלע לתאונה, אתם אפילו לא צריכים ללחוץ על הכפתור וזאת כי יש ברכבכם חיישן נפח שמזהה פגיעה ברכב ומשדר באמצעות רכיב GPS באופן מיידי למוקד החירום את מיקומכם ומיד תעלה מולכם נציגה שתבדוק את מצבכם והאם אתם זקוקים לעזרה כלשהי. נשמע דמיוני? אז זהו, שממש לא!

סיפורו של הרב חיים ולדר הוא דוגמה מצוינת לכך. "תוך כדי נסיעה לצפון" מספר הרב ולדר "נשמע רעש מחריש אוזניים. הרכב הזדעזע, ניתר באוויר, נחת  והמשיך לנסוע ועוד לפני שאני יוצא מההלם אני שומע קול: "מדברים ממוקד הכפתור, קיבלנו התרעה על תאונה, רצינו לבדוק אם הכל בסדר אתך?"

השיחה אל הרב ולדר הגיע תוך שניות ספורות בלבד אך מנתונים שסיפקו לנו ממערכת הכפתור עולה כי קולה הגואל של הנציגה, שישמע ברכביכם ללא צורך שתאשרו את השיחה מגיע לעתים גם בזמן קצר מכך אך לעולם לא יותר משלושים שניות.

כפתור אחד, חיים שלמים

הנה יתרונותיו וסוגי "ההצלה" שתקבלו בזמינות מיידית וללא צורך בהזמנתם.

נתחיל בכך שכל עוד והרכב מונע – הכפתור פעיל, כך שתמיד תוכלו לקבל ולהוציא שיחות. כשהרכב כבוי, אם כבר החלה שיחה עם המוקד היא לא תנותק למרות שהמנוע כבר כבוי.

ומה קורה כשכבר עשיתם תאונה? בעזרת טכנולוגיית ה-eCall , הכפתור יחייג כבר לבד למוקד, יזהה וידווח על מיקומכם והמוקדנים יפעלו בהתאם לצורך המידי.

אם וכאשר תצטרכו סיוע ביטחוני או את כוחות ההצלה, נציגי המוקד יפעילו עבורכם את כל הנדרש עד להגעת הכוחות הרלוונטיים בבטחה.

לא מספיק? בואו נמשיך: מערכת הכפתור מבוססת על מחשב המכיל מנוע סלולרי הכולל רכיבי GSM ו- GPS וחיישן פגיעה מתקדם. הכפתור הוא עצמאי ומשמש לתקשורת קולית ולהעברת מידע. הכפתור מחובר תמיד לשרת יעודי שתפקידיו הם: תקשורת עם המערכת, אחסון נתונים מהמערכת, עדכון וניהול המערכת, חיבור למוקד וחיבור ללקוח.

כפתור מציל חיים
כפתור מציל חייםצילום: יח"צ

פיגועים ופינוקים ישראליים

באופן מפתיע, דווקא האירופאים הכריזו כי החל משנת 2018 כל רכב יחויב בהתקנת המערכת וזאת כדי למנוע ככל הניתן תאונות דרכים ולצמצם את זמני הגעת שירותי החירום וההצלה לזמן המינימלי וזאת על מנת להציל חיים כמה שיותר מהר!

ישראל, היא אחת המדינות שיותר זקוקות לכפתור שכזה. פיגועי הטרור ותאונות הדרכים המכים בנו ללא הרף מכריחים אותנו להיות צעד אחד לפני כולם ולהיעזר בטכנולוגיה מצוינת כדי למנוע אבדן בנפש או רק כדי למנוע עגמת נפש מיותרת.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

בין שירותי הכפתור תמצאו חיוג אוטומטי ואיתור הרכב במקרה של תאונה, הזעקת כוחות הצלה במקרה של מצוקה רפואית, שליחת גרר או ניידת בתקלה טכנית ברכב, סיוע בהחלפת גלגל, סיוע בניווט, קישור טלפוני לשיחות דחופות אם נגמרה הסוללה, ניהול אירוע תאונה ופינוי הנהג במונית ו-2 מספרים קבועים ברכ​ב.