השופטת אליאנא דניאלי
השופטת אליאנא דניאליצילום: בתי המשפט

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה אליאנא דניאלי האריכה בארבעה ימים את מעצרם של שני הצעירים שנעצרו החודש בחשד לפשעים נגד פלסטינים. 

במקביל מתחה השופטת ביקורת על התנהלותם של כוחות הביטחון שלא עידכנו את הוריו של אחד הקטינים שחש ברע ביום שישי ונשלח לטיפול רפואי. רק הבוקר בדיון נמסר למשפחה בבית המשפט כי הוא טופל בידי רופא ומרגיש טוב אך עדיין נמנע מההורים או מעורך דינו לפגוש בו.

"מדובר בהורים שלא ראו את בנם זה זמן רב ואף אין עו"ד שיוכל לבוא ולומר שראה אותו כי יש מניעת מפגש. מה זו ההתנהגות הזו שמסרבים לעדכן משפחה במצבו הבריאותי של בנם הקטין שפונה לבדיקה ולאפשר להם להיות נוכחים בה? אנחנו חיות אדם? באיזה משטר אנחנו חיים?", אמר עו"ד אהרון רוזה המייצג את הקטין.

השופטת דניאלי הצטרפה אף היא לביקורת וכתבה בהחלטה שתוכנה הותר לפרסום כי "ביום שישי חש הקטין שלא בטוב והיחידה החוקרת פנתה להוריו בבקשה להתיר קבלת טיפול רפואי. ההורים נתנו את הסכמתם אולם לאחר מכן לא עודכנו באשר למצבו ובאשר לטענותיו הרפואיות".

"למותר לציין את הדאגה אשר אוחזת הורים כאשר הם אינם יודעים מה מצבו הרפואי של בנם לאחר שנמסר להם כי הוא סובל ממצוקה רפואית, ובעניין זה אישר בפניי נציג המבקשת כי מוטב היה לנהוג בדרך אחרת", כתבה השופטת.

מעצרו של בגיר העצור על ידי כוחות הביטחון הוארך בשלושה ימים. דיון בעניינו של בגיר נוסף וחייל שנעצר יתקיים בהמשך היום. במקביל עצרה היום המשטרה שני נערים נוספים, יתכן ובקשר לאותה הפרשה.