קיבל חלקית את הערר. השופט מלצר
קיבל חלקית את הערר. השופט מלצרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט העליון קיבל הערב (שלישי) חלקית את הערר שהגיש קטין אשר הוגש נגדו כתב אישום בעקבות חקירת "פרשת דומא".

הקטין נעצר במסגרת הפרשה אולם בכתב האישום שהוגש נגדו הוא מואשם בהצתת כנסיית דורמציון, בשלוש הצתות נוספות ובשני מקרים של ניקוב צמיגים במסגרת פעולות "תג מחיר". כמו כן מואשם הקטין בחברות בארגון טרור. 

השופטת דנה מרשק מרום מבית המשפט המחוזי מרכז הורתה לעצור את הקטין עד לתום ההליכים נגדו.

אולם, שופט בית המשפט העליון חנן מלצר קיבל הערב את הערר והורה לבית המשפט המחוזי לבחון אפשרות לשחרר את הקטין למעצר בית בפיקוח עם איזוק אלקטרוני, בין היתר עקב העובדה שמדובר בקטין.

"כבר נקבע בפסיקתנו כאמור כי בצד בחינת קיומן של ראיות לכאורה ועילת מעצר – חובתו של בית המשפט היא לבדוק האם קיימת אפשרות להשיג את מטרת המעצר בדרך של שחרורו של הנאשם הספציפי לחלופת מעצר קונקרטית. חובה זו איננה נגזרת בהכרח ובאופן בלעדי מאופי העבירה וחומרתה. יש לשקול חלופת מעצר גם מקום שמדובר בעבירות קשות, אשר מסוכנות גלומה בהן, ובדרך כלל נדרש לברר אם יש בחלופה המוצעת כדי ליתן מענה לחשש מפני הישנות של עבירות, שאז על בית המשפט לשחרר את הנאשם לחלופה אפשרית", כתב השופט מלצר בהחלטתו. 

עורכי הדין איתמר בן גביר ואלדן דנינו שייצגו את העורר ברכו על ההחלטה, "טוב עשה כבוד השופט מלצר שהבהיר שהמעצר איננו מקדמה על חשבון העונש וכי גם באשר לעצורי תג מחיר יש לנהוג כלפיהם כמו שקיווינו שנוהגים בכל העצורים. יחד עם זאת קיווינו שבית המשפט העליון יתייחס גם בהליך המעצר לפגמים הקשים שהיו במהלך חקירתו של הקטין ובכלל זה שימוש פסול במדובבים בגירים שאיימו על העורר וגרמו לו להודות בדברים שלא עשה".