עשהאל כנפו בטקס צירוף הכוננים למד"א דרום
עשהאל כנפו בטקס צירוף הכוננים למד"א דרוםצילום: דוברות מד"א

ארגון מד"א צירף לשורותיו 24 כוננים חדשים שיהוו חלק משלוחתו הדרומית של הארגון.

הכוננים החדשים קיבלו ציוד עזרה ראשונה, אמצעי איתור וציוד קשר, ומעתה ייקחו חלק בפעילות הארגון להצלת חיים.

לצד המצטרפים החדשים לשורות מד"א, קיבלו גם עשרות מהכוננים הפעילים של הארגון ציוד משלים לערכות שכבר נמצאות בידיהם.

כל הכוננים הם מתנדבי מד"א הפועלים תחת "מד"א-הצלה דרום" בפן ההלכתי והחברתי, ובכך מהווים חלק משיתוף פעולה המאפשר לכוננים לפעול במד"א תחת מטריה הלכתית התואמת את אמונתם. 

הרב מיכאל שוורץ, נשיא הצלה דרום אמר, "אני רוצה לברך את המצטרפים החדשים לשורות הארגון, שגילו את החשיבות העצומה של הצלת חיים. בתקופה האחרונה הוכנסו במד"א שורה של טכנולוגיות מתקדמות המסייעות בהצלת חיים שמהן עלו מספר שאלות הלכתיות. לחלקן כבר מצאנו פתרון. דלתי תמיד פתוחה ואני זמין עבורכם לכל שאלה וסוגיה הנותרת ללא מענה".

הרב שמחה בונים מינץ שליט"א, רב הארגון מד"א-הצלה דרום הוסיף, "עד לא מזמן הכרתי את מד"א כארגון חירום לאומי אבל עכשיו נחשפתי לראשונה לרזי הארגון וזו הזדמנות לציין עד כמה התרשמתי מהמקצועיות של האנשים בארגון. בחנתי את הנושא לעומק ואחרי שהבנתי שמדובר בארגון עם אנשי המקצוע מספר 1 אני שמח שמד"א-הצלה דרום יפעלו למטרה הנעלה של הצלת חיים".

כונן מד"א, חובש רפואת חירום ונהג האמבולנס, עשהאל כנפו, בן ה-31, מתנדב במד"א מזה כשלוש שנים ומתגורר ביישוב מרכז שפירא סיפר על חוויותיו מהאירוע המיוחד, "הפעילות של מד"א-הצלה דרום מאפשרת לתת מענה רפואי והלכתי במשימת הצלת החיים. אנו רואים בזה שיתוף פעולה שמטרתו לסייע לכמה שיותר אנשים במדינת ישראל. אני רואה זכות להיות חלק מהארגון הזה ובתקופה האחרונה התחלנו לקבל קריאות בביפרים ובאפליקציה של מד"א ולהציל חיים. אני נרגש מהאפשרות להמשיך ולסייע במשימה החשובה הזו".