הלויית הרב וואזנר
הלויית הרב וואזנרצילום: מד"א

שנה לאחר פטירת הרב וואזנר, סיפר הבוקר (חמישי) בנו, הרב בן ציון יעקב הלוי וואזנר רב קהילת 'שבט הלוי' בבית שמש, כיצד ניסה לשכנע את המשפחה שלא לקיים את ההלוויה בלילה.

הבן ציין כי חשש עוד לפני הלוויה שמדובר בסכנת נפשות אך לדבריו היו מי שהתעקשו לקיימה בלילה למרות הסיכון הרב.

כזכור, במהלך הלווית הרב וואזנר נהרגו בשל הדוחק יצחק סאמט ז"ל בן ה-18 ומרדכי גרבר ז"ל בן ה- 27.

"לא הייתי רוצה לדבר על העניין הזה, אבל נכון ומותר לדעת שכשקיבלתי את הבשורה ממש בצאת השבת, הייתי כאן והודיעו לי, התחננתי לפני הרבה עדים שהיו לידי, 'אני מבקש ומתחנן שלא לעשות את ההלוויה בלילה זו סכנת נפשות', וגם מהסיבה שיוכלו הרבה יותר גדולי ישראל והמוני ישראל ללוות אותו כדת וכדין, וכמו שההלכה והגמרא אומרת ששישים ריבוא מלווים אדם כמוהו שהוא נשיא וגדול", סיפר בראיון לרדיו החרדי 'קול חי'.

בהמשך רמז להתנגדות חריפה של גורמים שהיו מעורבים בארגון ההלוויה. "לדאבון ליבי מבלי לרמז ומבלי לפרט, מי שעמד מצד השני ולא שמעו בקולי – עד היום כולנו בוכים על זה – על מה שקרה, אבל אמרתי שרואים שהיה כאן משהו מהשמיים, משהו לא רגיל".

בנו אף התייחס להתנהגותיו ברוחניות. "תמיד היה מדגיש עד כמה חשוב לא לקום מהמיטה ישר לתפילה, שתהיה הפסקה ביניהם, ללכת קודם מקווה, ללמוד מוסר, דף גמרא או הלכה וכמו שהגמרא אומרת ש'אין עומדים להתפלל אלא מתוך הלכה פסוקה', הוא מאוד הקפיד על זה והוא בעצמו –  היה קם בכל שנותיו מוקדם בבוקר עד גילו המופלג".