יילחם לעצמאות. מאיר פרוש
יילחם לעצמאות. מאיר פרושחזקי עזרא

במסגרת המאבק לשמירה על עצמאות החינוך החרדי, מציג סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) מסמך היסטורי לפיו החרדים נעזרו באו"ם עם קום המדינה כדי להבטיח עצמאות לחינוך החרדי.

בראיון לבטאון 'מרכז איגוד התתי"ם' המופץ בימים אלה למאות מנהלי מוסדות בחינוך החרדי, הציג פרוש  נוסח החלטה שעבר באו"ם בחורף תש"ח, בה, לטענתו, השיגו נציגי אגודת ישראל עצמאות לחינוך החרדי.

החלטה זו הושגה הודות לפעילותם של נציגי הוועדה המדינית של אגודת ישראל באותם ימים, יעקב רוזנהיים, משה פרוש (סבו של מאיר פרוש מ.ל.) אהרן (הארי) גודמן, וחברי משלחת אגודת ישראל לאו"ם.

נוסח ההחלטה הוא: "המדינה תבטיח חינוך לערבים וליהודים, בכבוד, לפי השפה והמסורת של כל אחד. הזכות של כל קהילה או כל קבוצה מסוימת בתוך כל קהילה להחזיק מוסדות משלהם לחינוך של החברים שלהם בשפה שלהם, לא ייסתרו או ייפגעו, תוך מילוי דרישות חינוכיים בעלות אופי כללי שהמדינה יכולה לבקש".

לטענת פרוש, "מכוח אותה החלטה שנציגי אגודת ישראל פעלו להעביר באו"ם, יש לנו את הזכות לדרוש כיום את העצמאות לחינוך החרדי ומכוח זה אני פועל כיום ממעמד סגן שר החינוך, להבטחת העצמאות של החינוך החרדי".