צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציהצילום: אנה קפלן, פלאש 90

סגנית נשיאת בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה אישרה לאחרונה לתביעה לחזור בה מכתב אישום שהוגש נגד אזרח בגין עבירת תנועה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

הסיפור החל כאשר שוטר תנועה רשם דו"ח לנהג על אי מתן זכות קדימה, בצומת הסמוכה ל'קניון הזהב' בראשון לציון.

למרות מחאות הנהג כי לא ביצע כלל את העבירה, התעקש השוטר שנהג ברכב למלא לנהג דו"ח,  ואז, בלי כל פרובוקציה מצד הנהג, החל השוטר מאיים על הנהג באלימות, דרש ממנו "לא לגעת בניידת", יצא לכיוונו מהרכב בצעקות, ודחף אותו בגסות.

הנהג מצידו כלל לא התגונן, המשיך לדבר אל השוטר בנימוס, וביקש ממנו לראות מה רשום בדו"ח. אולם  השוטר סירב, ואף איים על הנהג שיעצור אותו על תקיפת שוטר אם ימשיך להתעקש לראות את הדו"ח.

בכל אותה עת, צילם הנהג את הנעשה, כשברכב ישובה שוטרת, שכלל לא מתערבת בנעשה, ולא עוצרת את התפרעות עמיתה לניידת.

בשלב זה החליט השוטר לעצור את הנהג שסירב לחתום על הדו"ח, ואף אזק אותו. המשך המעצר מונצח אף הוא בהקלטת שמע, שבוצעה באמצעות הטלפון הסלולרי של הנהג שנעצר.

לאחר שנעצר ושוחרר, הוגש נגד הנהג כתב אישום על עבירת התנועה, וכן על הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. 

עם פתיחת הדיון, הציג עו"ד רחמים דיין, אשר ייצג את הנהג, את הסרטונים וההקלטות שתיעדו את האירוע, וכתוצאה מכך החליטה המדינה לסגת באופן מיידי מכתב האישום.

"היחס האלים של השוטר כלפי הנהג מאד מטריד ומדאיג", אומר עורך הדין, "אלמלא דאג הנהג לתעד מבעוד מועד את האירוע, הוא לא היה נשפט רק על עבירת תנועה, אלא גם על אלימות כלפי שוטר".

עורך הדין הוסיף כי יש לעקור מן השורש את תופעת אלימות השוטרים נגד אזרחים שומרי חוק, וכי הוא שוקל לפנות למח"ש על מנת לבדוק האם השוטר לא הפעיל אלימות במקרים נוספים בהם טיפל בעבר.